tel. 632461281
email: szkola@spradolina.pl
logowanie do poczty
>>> 2024-12-04 --> id: 1013
Z początkiem grudnia 2024 roku nastąpiło rozstrzygnięcie I Gminnego Konkursu Plastycznego „Jak spędzam czas z moją rodziną” organizowanego przez Gminny Zespół Interdyscyplinarny w Golinie i Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Golinie.
Konkurs był adresowany dla dzieci ze szkół podstawowych i przedszkoli w Gminie Golina w dwóch kategoriach wiekowych: I kategoria: 0 – IV klasy, II kategoria: V – VIII klasy.
Celem konkursu było rozbudzenie i rozwijanie wrażliwości estetycznej oraz zdolności i umiejętności artystycznych dzieci, inspirowanie do twórczych poszukiwań w dziedzinie plastyki, wzmacnianie więzi i relacji rodzinnych, a także propagowanie wartości rodzinnych oraz profilaktyka przeciwdziałania przemocy i uzależnieniom.
Naszą szkołę reprezentowali uczniowie uczestniczący w zajęciach szkolnego koła plastycznego, którego opiekunem jest pani Bernadeta Kucharska: Nadia Szczepańska, Lena Szczap, Magdalena Gauza, Jakub Szatkowski, Sara Karnafel, Nadia Gołdyn, Adam Woźniak, Nikola Pietraszek.
W I Gminnym Konkursie Plastycznym nagrody otrzymali:
w kategorii I
III miejsce Magdalena Gauza (klasa III)
w kategorii II
I MIEJSCE Adam Woźniak (klasa V)
II MIEJSCE Nadia Szczepańska (klasa VI)
WYRÓŻNIENIA:
Nadia Gołdyn (klasa VI)
Jakub Szatkowski (klasa V)
Wszystkim uczniom, którzy brali udział w konkursie i nagrodzonym serdecznie gratulujemy!
Bernadeta Kucharska
>>> 2024-12-03 --> id: 1011
W dniu 3 grudnia obchodziliśmy w naszej szkole Międzynarodowy Dzień Osób Niepełnosprawnych, który został ustanowiony przez Zgromadzenie Ogólne Organizacji Narodów Zjednoczonych w 1992 roku na zakończenie Dekady Osób Niepełnosprawnych. Ten dzień jest wyjątkowy, ponieważ przypomina nam o konieczności tworzenia świata otwartego, dostępnego i równego dla wszystkich – bez względu na ograniczenia.
Celem tego dnia w naszej szkole było upowszechnianie wśród uczniów idei tolerancji, otwartości i szacunku do osób niepełnosprawnych, a także ukazanie, że osoby te mają takie same potrzeby jak my i chcą być traktowani na równi z osobami pełnosprawnymi. Razem możemy więcej!
Bernadeta Kucharska
Paulina Siepielska
>>> 2024-11-29 --> id: 1016
Uroczyste pasowanie na czytelnika odbyło się 25 listopada. Był to dzień, na który uczniowie czekali z utęsknieniem. Pierwszoklasiści zapoznali się z regulaminem bibliotek szkolnej oraz księgozbiorem. Po takim wprowadzeniu przyszli czytelnicy złożyli uroczyste przyrzeczenie, że zawsze będą szanować książki.
Na pamiątkę uczniowie otrzymali książki ,,Wnuczka Antykwariusza’’ oraz książki dla rodziców - Kochasz ? Czytaj razem z dzieckiem!. Projekt realizowany jest ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego pod honorowym patronatem Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz Rzecznika Praw Dziecka. Pierwszoklasiści wypożyczyli pierwsze książeczki. Na pewno w tym momencie radość nowych czytelników była największa. Założenie karty bibliotecznej i pierwsze wypożyczanie książek dało dzieciom dużo radości i powodu do dumy. Celem uroczystości było zachęcenie najmłodszych do korzystania z biblioteki szkolnej, wypożyczania książek oraz systematycznego rozwijania umiejętności czytania.
Szkoła realizuje Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0.
Magdalena Lewartowska
>>> 2024-11-20 --> id: 1009
18 listopada obchodziliśmy w naszej szkole Europejski Dzień Zdrowego Jedzenia i Gotowania oraz Dzień Zdrowego Śniadania. Uczniowie wraz z wychowawcami zapoznawali się z informacjami dotyczącymi wartościowego żywienia oraz przygotowywali propozycje zdrowego śniadania, a następnie prezentowali je na korytarzu szkolnym, wspólnie uczestnicząc w degustacji.
Celem tego wydarzenia było promowanie wśród uczniów zdrowego jedzenia, dobrych nawyków żywieniowych oraz spożywania śniadania – najważniejszego posiłku dnia, które jest źródłem energii potrzebnej do prawidłowego funkcjonowania.
Nie od dziś wiadomo, że dobrze zbilansowana dieta ma ogromny wpływ na nasze funkcjonowanie oraz zdrowie. Europejski Dzień Zdrowego Jedzenia i Gotowania to doskonały moment na to, by zwrócić uwagę uczniów na żywienie, wziąć pod lupę dobre nawyki oraz regularne spożywanie posiłków.
Każdy dzień jest dobry na pozytywne zmiany w naszym życiu. Europejski Dzień Zdrowego Jedzenia i Gotowania motywuje nas i uświadamia, jak bardzo dobre nawyki żywieniowe powinny leżeć u podstaw naszej codzienności.
Jest to kolejna akcja, która została podjęta w ramach realizacji przez naszą szkołę programu: „Szkoła Promująca Zdrowie”.
Bernadeta Kucharska
>>> 2024-11-19 --> id: 1008
W dniu 15 listopada mieliśmy przyjemność gościć w Bibliotece Raczyńskich w Poznaniu, Filia nr 2. W progach biblioteki powitała nas Pani Marta Sioda , która oprowadziła uczniów i opiekunów po sali bibliotecznej. Na początku spotkania opowiedziała nam o Rodzie Raczyńskich ich historii oraz przedstawiała zbiory , które udostępnia biblioteka. Kolejnym punktem zajęć było wysłuchanie historii ,,O założeniu Poznania’’ w ciekawy sposób - Kamishibai. Jest to technika opowiadania, czytania wywodząca się z Japonii, wykorzystująca plansze z obrazkami i tekstem oraz drewnianą lub kartonową skrzynkę (butai), – na wzór parawanu z teatrzyków marionetkowych – w której przedstawiane są kolejne fragmenty historii, bajki, opowiadania. Uczniowie mogli pooglądać książki , poczytać ich fragmenty raz wypożyczyć. Ostatnim punktem było wykonanie kotków - zakładek do książek. Powstały bardzo ciekawe i kolorowe zakładki .
Składamy serdeczne podziękowania Pani Marcie Siodzie za sympatyczne spotkanie z książką i przybliżenie dzieciom pracy w bibliotece.
Szkoła realizuje Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa. 2.0
Magdalena Lewartowska
>>> 2024-11-18 --> id: 1007
,,Historia Polski w baśniach i legendach’’ to temat konkursu plastycznego zorganizowanego przez bibliotekę szkolną. Celem konkursu było pobudzanie kreatywności i wyobraźni dzieci, zachęcanie do rozwoju twórczego dzieci oraz upowszechnienie i poszerzanie zainteresowań literaturą polską wśród uczniów.
Wśród otrzymanych prac wyłoniono zwycięzców.
W kategorii klas I- III :
I miejsce Amelia Olszewska z klasy 1
II miejsce Julia Karnafel z klasy 1
III miejsce Stanisław Grzebielski z klasy 2
Wyróżnienie otrzymali Magdalena Gauza kl.3 oraz Galin Ivanov kl. 3
W kategorii klas IV – VIII
I miejsce Blanka Wilant z klasy 5
II miejsce Jakub Szatkowski z klasy 5
III miejsce Wiktoria Głowacka z klasy 5
Wyróżnienia : Nikola Pietraszek, kl.4, Nadia Kasprzyk kl.6
Uczniowie otrzymali dyplomy oraz nagrody książkowe. Szkoła realizuje Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0.
Magdalena Lewartowska
O SZKOLE - PRACOWNICY SZKOŁY
mgr Alina Kozłowska
Zenona Borecka - nauczyciel języka polskiego
Barbara Jarońska - nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej i religii
Jarosław Kadłubek - psycholog szkolny
Jan Kasprzak - nauczyciel edukacji dla bezpieczeństwa i wiedzy o społeczeństwie
Agnieszka Kołodziejczak - -nauczyciel wychowania przedszkolnego (5-,6-latki), opiekun świetlicy szkolnej
Marta Kołodziejczak - nauczyciel języka angielskiego,informatyki,wychowania do życia w rodzinie
Alina Kozłowska - nauczyciel przyrody i geografii
Joanna Kryszak - nauczyciel matematyki
Bernadeta Kucharska - pedagog szkolny, pedagog specjalny, opiekun świetlicy szkolnej, nauczyciel doradztwa zawodowego
Karolina Kulczak - nauczyciel historii
Magdalena Lewartowska - nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, bibliotekarz
Magdalena Mielcarek-Mirek - nauczyciel języka niemieckiego
Emilia Napierała - nauczyciel wychowania przedszkolnego (3-,4-, latki) i plastyki
Aneta Nowak – nauczyciel chemii
Marta Pawlaczyk – nauczyciel języka angielskiego i techniki
Paulina Siepielska - nauczyciel fizyki, nauczyciel współorganizujący proces kształcenia
Agnieszka Sołtysiak - nauczyciel biologii
Agnieszka Waliniak - nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, muzyki, logopeda szkolny
Michał Witkowski - nauczyciel wychowania fizycznego
Paulina Kosińska
Kamil Dulcyt
Wioletta Kamińska
Magdalena Kalecka
Anna Radniecka
Ewa Wojciechowska
Edyta Wróbel
O SZKOLE - RADA RODZICÓW
Przewodnicząca - Edyta Czerniak
Zastępca przewodniczącej- Aleksandra Gauza
Sekretarz - Justyna Jabłońska
Skarbnik - Małgorzata Nawrock
Komisja Rewizyjna - Marta Olszewska, Anna Karnafel, Łukasz Żabierek
O SZKOLE - SAMORZĄD UCZNIOWSKI 2024/2025
Dominika Grzesiak - przewodniczący
Zuzanna Kurleto - zastępca
Lena Szczap - skarbnik
Jan Grzesiak, Nadia Kasprzyk, Kubacki Jakub, Vanessa Laskowska, Jakub Szatkowski, Amelia Szwacińska, Michalina Szymczak, Oliwia Śrutowska, Nikodem Urbaniak, Wiktoria Urbańska, Weronika Żabierek - Członkowie Samorządu Uczniowskiego
Marta Kołodziejczak - opiekun SU
Michał Witkowski - opiekun SU
O SZKOLE - HISTORIA SZKOŁY
Historia Szkoły Podstawowej w Radolinie sięga roku 1904. Prawo do nauki miały dzieci posiadaczy nieruchomości rolnych. Szkoła realizowała program czterech klas, językiem wykładowym był język rosyjski. Języka polskiego nauczano jako jednego z przedmiotów. Do szkoły uczęszczało wówczas 50 - 70 dzieci, nauka trwała od października do wiosny. Obowiązku szkolnego nie było, do szkoły chodziły dzieci starsze. W czasie I wojny światowej szkoła była czynna, nauka odbywała się w języku polskim i była odpłatna. Do obwodu szkolnego należały takie miejscowości jak: Radolina, Sługocinek, Barbarka, Chrusty, Zalesie, Wilczna, Bobrowo i Myślibórz. W 1920 roku szkołę przeorganizowano na dwuklasówkę, liczba dzieci dochodziła do 250, a uczyło 4 nauczycieli. W czasie II wojny światowej szkoła czynna była tylko 5 miesięcy, po czym została zamknięta, a biblioteka szkona, pomoce naukowe, sprzęt prawdopodobnie zniszczono i spalono. 13 lutego 1945 szkoła wznowiła działalność. Sytuacja była trudna, dzieci było dużo. W szkole uczyło się wówczas około 200 dzieci, w klasach było po 45 uczniów. Wieczorem nauczyciele pracowali z dorosłymi, aby likwidować analfabetyzm. Kolejne lata szkolne wymagały dużego wysiłku, aby obowiązkiem szkolnym objąć wszystkie dzieci. Nauka odbywała się w prywatnych izbach rozmieszczonych w dużych odległościach od siebie. Potrzeba budowy szkoły była coraz bardziej odczuwalna. Kierownik szkoły pan Wincenty Banaś namawiał miejscową ludność, aby coś w tym kierunku czyniła. Społeczeństwo rozumiało potrzebę budowy szkoły. 3 lutego 1957 roku odbyło się zebranie rodzicielskie, na którym powołano Komitet Budowy Szkoły i zaczęły rosnąć mury nowego budynku. W sierpniu 1959 roku odbyła się uroczystość wmurowania aktu erekcyjnego. Dzięki zaangażowaniu całego społeczeństwa budowa trwała krótko, bo już 1 maja 1960 roku odbyło się otwarcie nowej szkoły - POMNIKA TYSIĄCLECIA. Kolejne lata szkolne to praca i nauka w warunkach zupełnie innych niż dotychczas. Od roku 1999/2000 Szkoła Podstawowa w Radolinie stała się szkołą sześcioklasową z oddziałem przedszkolnym. A po 40 latach od powstania szkoły, budynek nadawał się do gruntownego remontu i rozbudowy. Remont i rozbudowa Szkoły Podstawowej w Radolinie odbył się w roku szkolnym 2007/2008. Do obwodu szkolnego należą sołectwa: Barbarka, Bovrowo, Chrusty, Myślibórz, Radolina, Sługocinek. Szkoła Podstawowa w Radolinie pełni swoistą rolę w środowisku lokalnym, jest jak gdyby centrum życia kulturalnego, gdyż brak jest na tym terenie domu kultury, czy świetlicy. Toteż nasza szkoła jest miejscem spotkań mieszkańców wsi z kulturą. Tradycją szkoły jest organizowanie szeregu imprez i spotkań okolicznościowych np.: z okazji Dnia Babci i Dziadka, Dnia Matki, Wigilii Bożego Narodzenia, wieczorów poetyckich, występów teatrzyków dziecięcych czy spotkań rodzicielskich. Szkoła Podstawowa w Radolinie jest najmniejszą szkołą w gminie,jest ona dostrzegana w środowisku. Nasi uczniowie odnoszą sukcesy na różnego rodzaju konkursach, przeglądach, turniejach sportowych. Dyrektor Szkoły, Nauczyciele, Pracownicy Obsługi dokładają wszelkich starań, aby uczniowie Szkoły Podstawowej w Radolinie mieli szkołę bezpieczną, w której będą mogli zdobywać nowe umiejętności i rozwijać swoje zainteresowania.
ORGANIZACJA SZKOŁY
DOWOZY 2024-2025.pdf
Dni wolne od zajęć dydaktyczno 2024-2025.pdf
Godziny do dyspozycji uczniów i rodziców.pdf
Jak radzić sobie ze stresem egzaminacyjnym.pdf
Kalendarz imprez szkolnych 2024-2025.pdf
Kalendarz roku szkolnego 2024-2025.pdf
SZKOLNY ZESTAW PODRĘCZNIKÓW 2024-2025 .pdf
Spotkanie rodzicielskie w roku szkolnym 2024-2025.pdf
DOKUMENTY
KLAUZULA INFORMACYJNE-FACEBOOK.pdf
KORONAWIRUS -INFORMACJA GŁÓWNEGO INSPEKTORA SANITARNEGO.pdf
KORONAWIRUS- JAK ZAPOBIEGAĆ ZAKAŻENIU.pdf
KORONAWIRUS- WEWNĘTRZNE PROCEDURY BEZPIECZEŃSTWA.pdf
POLITYKA PRYWATNOŚCI.pdf
PROCEDURY WYDAWANIA DUPLIKATOW.pdf
REGULAMIN BIBLIOTEKI.pdf
STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH- wersja dla małoletnichpdf.pdf
STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH.pdf
STATUT SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. M. KONOPNICKIEJ W RADOLINIE.pdf
WEWNĘTRZNE PROCEDURY BEZPIECZEŃSTWA.pdf
WYTYCZNE DLA ORGANIZATORÓW WYPOCZYNKU.pdf
ZASADY BEZPIECZENSTWA W SP RADOLINIE.pdf
ZGODA RODZICÓW OPIEKUNÓW PRAWNYCH NA UDZIAŁ DZIECKA W WYCIECZCE.pdf
Harmonogram rekrutacji 2024-2025.pdf
Oświadczenia do wniosku o przyjęcie dziecka do przedszkola.pdf
Wniosek o przyjęcie dziecka do klasy I 2024-2025.pdf
Wniosek o przyjęcie dziecka do przedszkola.pdf
Wniosek o przyjęcie dziecka do szkoły.pdf
PEDAGOG/PSYCHOLOG SZKOLNY
>>> 2023-12-18 --> id: 897
Nadopiekuńczość to nie miłość, a lęk.
Szanowni Rodzice:
• Pamiętajcie, że nadopiekuńczość nigdy nie jest dobra ani dla dziecka, ani dla samych rodziców.
• Wasza nieobecność jest prawdopodobnie tak samo szkodliwa jak Wasza nadopiekuńczość.
• Dzieci do prawidłowego rozwoju powinny znać swoje granice, zatem granice powinny być ustanowione przez rodziców. Naprawdę nie trzeba pakować dzieciom tornistrów, płacić pieniędzy za dobre oceny, ani zmuszać dzieci do zabaw, w jakie one nie chcą się bawić.
Dzieci potrzebują domowych rytuałów i zaangażowania w życie domowe. Im bardziej życie nieprzewidywalne jest na zewnątrz, tym bardziej stabilne powinno być w domu.
Źródła: www.dbamomojzasieg.pl
>>> 2023-12-18 --> id: 899
Tak, to jest ciężkie dla nas, rodziców. W końcu naszą rolą jest przede wszystkim chronić dzieci przed wszelkimi złymi rzeczami. Trudno nam zaakceptować to, że musimy czasami… odpuścić.
Jednak warto to robić. Jeśli sytuacja nie zagraża zdrowiu lub życiu dziecka pozwólmy, aby porażka się wydarzyła. Dlaczego? Dlatego, że dzisiejsze drobne niepowodzenia budują umiejętność radzenia sobie w przyszłości z większymi błędami i porażkami.
Umożliwianie przeżywania drobnych niepowodzeń uczy dziecko umiejętności radzenia sobie, a być może nawet unikania później większych porażek.
Wyjaśnijmy, że porażki są nieuniknione
Porażki są częścią życia. Nie da się ich uniknąć. Te stwierdzenia są banalne, ale jednocześnie prawdziwe.
Dlatego zamiast chronić dziecko przed niepowodzeniami pomóżmy mu wykorzystać zdobyte dzięki nim doświadczenia. Po przeżytej porażce zapytajmy dziecko na przykład „Czego się z tego nauczyłaś/nauczyłeś?” lub „Co zrobisz inaczej następnym razem?”.
Takie pytania koncentrują się na pozytywnych stronach przeżycia. Pomogą zrozumieć i ćwiczyć ideę uczenia się z porażek.
Jak porażki działają na mózg
Dzieci (dorośli też ? ) boją się porażek. Ciekawe, czy wiedzą, że porażki wspierają rozwój ich mózgów? Jest to naukowo udowodnione!
Psycholog J. Moser zbadał jak zachowuje się mózg człowieka w chwil, gdy popełnia błąd. I odkrył coś fascynującego: kiedy popełniamy błąd, nasze synapsy stają w ogniu! Synapsy to te części komórek nerwowych, które przekazują między nimi sygnały elektryczne. Intensywności i częstość przekazywania tych sygnałów jest podstawą uczenia się i zapamiętywania.
Powtarzające się przekazywanie impulsu długotrwale wzmacnia przewodnictwo synaptyczne. Powstawanie sieci neuronów o zwiększonym przewodnictwie jest podstawą uczenia się
i zapamiętywania.
>>> 2023-10-31 --> id: 873
Istnieją różne zespoły i linie pomocowe zajmujące się sprawami dotyczącymi bezpieczeństwa dzieci, także w Internecie. Możesz również skorzystać ze wsparcia i porad pracujących tam specjalistów, dzwoniąc na infolinię, korzystając z czatu lub wysyłając
e-mail. Z takiej pomocy może także skorzystać twoje dziecko – dla dzieci prowadzone są specjalne strony internetowe i infolinie.
800 100 100 – TELEFON DLA RODZICÓW I NAUCZYCIELI
Bezpłatna i anonimowa pomoc telefoniczna i online dla rodziców i nauczycieli, którzy potrzebują wsparcia i informacji w zakresie bezpieczeństwa dziecka w internecie.
116 111 – TELEFON ZAUFANIA DLA DZIECI I MŁODZIEŻY
Bezpłatny i anonimowy telefon dla dzieci i młodzieży. Można także zarejestrować się na stronie internetowej https://116111.pl i napisać wiadomość do konsultantów pełniących dyżur online.
800 12 12 12 – DZIECIĘCY TELEFON ZAUFANIA RZECZNIKA PRAW DZIECKA
Szczegółowe informacje znajdziesz na stronie https://brpd.gov.pl
DYŻURNET.PL
Punkt kontaktowy do zgłaszania nielegalnych i szkodliwych treści w internecie, szczególnie związanych z seksualnym wykorzystywaniem dzieci. Szczegółowe informacje znajdziesz na stronie https://dyzurnet.pl
CYBERBEZPIECZEŃSTWO
Realizując zadania, wynikające z art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 5 lipca 2018 r. o krajowym systemie cyberBezpieczeństwa (Dz.U. z 2023 r. poz. 913, z późn.zm.), przekazujemy Państwu informacje pozwalające na zrozumienie zagrożeń występujących w cyberprzestrzeni oraz porady jak skutecznie stosować sposoby zabezpieczenia się przed tymi zagrożeniami.
Najpopularniejsze zagrożenia w cyberprzestrzeni:
Sposoby zabezpieczenia się przed zagrożeniami:
Zrozumienie zagrożeń cyberBezpieczeństwa i stosowanie sposobów zabezpieczania się przed zagrożeniami, to wiedza niezbędna każdemu użytkownikowi komputera, smartphona czy też usług internetowych.
Dodatkowe informacje:
KLAUZULA INFORMACYJNA RODO
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (4.5.2016 L 119/38 Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej PL) informuję, że:
Kontakt do Inspektora Ochrony Danych Osobowych
Ewa Galińska
tel. kontaktowy: 531 641 425
e-mail: inspektor@osdidk.pl
Kontakt