SZKOŁA PODSTAWOWA
IM. MARII KONOPNICKIEJ W RADOLINIE


Radolina 63, 62-590 Golina
tel./fax 632461281
email: sp-radolina@wp.pl

Kadra szkoły w Radolinie


Znaleziono 921 aktualności
nowsze   starsze


Konkurs na radnych Młodzieżowej Rady Miejskiej w Golinie

>>> 2024-04-24 --> id: 945

Burmistrz Goliny wydał Zarządzenie nr 18/2024, w którym ogłosił konkurs na radnych Młodzieżowej Rady Miejskiej oraz określił harmonogram przeprowadzenia wyborów.

Radnym może zostać uczeń/uczennica klasy VII lub VIII szkoły podstawowej oraz młodzież do 18-go roku życia z terenu gminy Golina.

Kandydaci na radnych zgłaszają się poprzez przesłanie lub dostarczenie wypełnionego formularza zgłoszeniowego do szkoły w okręgu wyborczym, do którego przynależą, według wzoru, który stanowi załącznik nr 2 do Statutu. Przekazanie formularza zawierającego podpisane oświadczenia i zgody jest warunkiem niezbędnym do objęcia mandatu radnego.


Termin składania zgłoszeń przez kandydatów na radnych – 07-05-2024r.


Ogłoszenie list nowych radnych MRG w Golinie na IV kadencję (2024-2026) - 21-05-2024r.

Link do formularza -> Formularz zgłoszeniowy

Akcja „Żonkile”

>>> 2024-04-23 --> id: 944

Cała społeczność szkolna brała udział w akcji „Żonkile” z okazji rocznicy wybuchu powstania w getcie warszawskim – największego zbrojnego zrywu Żydów podczas II wojny światowej, a zarazem pierwszego powstania miejskiego w okupowanej Europie.
Dlaczego żonkile? Ponieważ żółty żonkil jest symbolem zbiorowej pamięci.
Akcji „Żonkile” od początku towarzyszy hasło "Łączy nas pamięć", które podkreśla siłę wspólnoty, znaczenie solidarności, potrzebę dialogu ponad podziałami. Głęboko wierzymy, że pamięć o przeszłości jest jedną z nadrzędnych wartości, które nas jednoczą i nadają nam wspólną tożsamość – niezależnie od światopoglądu czy sympatii politycznych.

Bernadeta Kucharska


Dzień Dresa

>>> 2024-04-22 --> id: 943

19 kwietnia z inicjatywy Samorządu Uczniowskiego obchodziliśmy Dzień Dresa. Aby uniknąć niezapowiedzialej kartkówki albo odpowiedzi ustnej w tym dniu najbardziej wskazanym strojem był oczywiście wygodny i niezawodny dres.

Opiekun Samorządu

Marta Kołodziejczak

Gminne Forum Szkół Ponadpodstawowych

>>> 2024-04-12 --> id: 941

Nie ulega wątpliwości, że przygotowanie uczniów do świadomego, samodzielnego wyboru dalszej ścieżki kształcenia, planowanie kariery, podejmowanie decyzji edukacyjnych i zawodowych, uwzględniających znajomość własnych zasobów oraz pozyskanie informacji na temat rynku pracy to priorytety, które przyświecały „Gminnemu Forum Szkół Ponadpodstawowych”.

To wyjątkowe wydarzenie odbyło się 12 kwietnia 2024 r. w Szkole Podstawowej im. Marii Konopnickiej w Radolinie.
Spotkanie to zorganizowane zostało po raz pierwszy z myślą o uczniach klas ósmych z placówek oświatowych z terenu gminy Golina.
Swoja ofertę edukacyjną zaprezentowało wówczas 11 szkół ponadpodstawowych:
• I Liceum Ogólnokształcące im. Tadeusza Kościuszki,
• II Liceum Ogólnokształcące im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego,
• III Liceum Ogólnokształcące im. Cypriana Kamila Norwida,
• Zespół Szkół im. Mikołaja Kopernika,
• Zespół Szkół Górniczo-Energetycznych im. Stanisława Staszica,
• Zespół Szkół Centrum Kształcenia Ustawicznego im. Stefana Batorego,
• Zespół Szkół Budownictwa i Kształcenia Zawodowego im. Eugeniusza Kwiatkowskiego,
• Zespół Szkół Technicznych w Koninie,
• Rzemieślnicza Szkoła Branżowa w Koninie,
• Zespół Szkół Ekonomiczno-Usługowych im. Fryderyka Chopina w Żychlinie,
• Zespół Szkół Ekonomicznych im. Maksymiliana Jackowskiego w Słupcy.
Sprawny przebieg spotkania, które swoją obecnością zaszczycił burmistrz Mirosław Durczyński, koordynowali nauczyciele doradztwa zawodowego ze szkół podstawowych w gminie Golina - Bernadeta Kucharska (główny organizator), Kinga Lewicz i Przemysław Ciesielski.

Na pewno poszczególne prezentacje ofert edukacyjnych oraz indywidulane rozmowy przy stoiskach były doskonałym pomysłem na to, by rozwiać wszelkie wątpliwości ósmoklasistów, co do wyboru ścieżki kształcenia i przyszłego zawodu.

Bernadeta Kucharska SP Radolina

Kinga Lewicz SP Kawnice

Przemysław Ciesielski SP Golina i SP Przyjma

7 kwietnia ,,Światowy Dzień Zdrowia”2024

>>> 2024-04-08 --> id: 940

,,Moje zdrowie, moje prawo"

Corocznie, od 1948 r., w dniu 7 kwietnia, w rocznicę powstania Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) obchodzony jest Światowy Dzień Zdrowia. Każdego roku motyw przewodni Światowego Dnia Zdrowia poświęcony jest innej tematyce, która podkreśla priorytetowy obszar problemów w obrębie zdrowia publicznego na świecie.
Światowy Dzień Zdrowia 7 kwietnia 2024 „Moje zdrowie, moje prawo”.
Na całym świecie prawo milionów ludzi do zdrowia jest coraz bardziej zagrożone. Choroby i katastrofy są głównymi przyczynami śmierci i niepełnosprawności. Konflikty niszczą życie, powodując śmierć, ból, głód i cierpienie psychiczne. Spalanie paliw kopalnych powoduje jednocześnie kryzys klimatyczny i odbiera nam prawo do oddychania czystym powietrzem, a zanieczyszczenie powietrza w pomieszczeniach i na zewnątrz zabija życie co 5 sekund.
Aby stawić czoła tego typu wyzwaniom, Światowy Dzień Zdrowia w 2024 r. brzmi: „Moje zdrowie, moje prawo”.

Tegoroczny temat został wybrany tak, aby bronić prawa każdego i wszędzie do dostępu do wysokiej jakości usług zdrowotnych, edukacji i informacji, a także bezpiecznej wody pitnej, czystego powietrza, dobrego odżywiania, wysokiej jakości mieszkań, godnych warunków pracy i środowiska oraz wolności od dyskryminacji.
Prawo do zdrowia jest ściśle powiązane i zależne od realizacji innych praw człowieka, w tym prawa do życia, wyżywienia, mieszkania, pracy, edukacji, prywatności, dostępu do informacji oraz wolności zrzeszania się, zgromadzeń i przemieszczania się.
Potrzeby zdrowotne milionów ludzi na całym świecie nie są zaspokajane z powodu nierówności, dyskryminacji i łamania praw człowieka. Wyobrażamy sobie świat, w którym wszyscy ludzie osiągają najwyższy możliwy standard zdrowia i dobrego samopoczucia, gdzie celebrowana jest wszelkiego rodzaju różnorodność, prawa człowieka są promowane, chronione i przestrzegane, równość płci i równość w zdrowiu są normą oraz bariery dla zdrowia i dobrostanu są usuwane.

Żródło: https://www.who.int/news-room/events/detail/2024/04/07/default-calendar/world-health-day-2024-my-health-my-right

Bernadeta Kucharska

Gminny Turniej Wiedzy Pożarniczej „Młodzież zapobiega pożarom” 2024

>>> 2024-04-01 --> id: 942

Dnia 26 marca b.r. uczennice klasy siódmej naszej szkoły: Dominika Grzesiak, Zuzanna Kurleto i Wiktoria Urbańska wzięły udział w kolejnej edycji konkursu wiedzy pożarniczej „Młodzież zapobiega pożarom” na szczeblu gminnym, który odbył się gościnnie w Szkole Podstawowej im. M.C. Skłodowskiej w Przyjmie. Turniej ten dotyczył znajomości przepisów przeciwpożarowych, zasad postępowania na wypadek pożarów, praktycznych umiejętności posługiwania się podręcznym sprzętem gaśniczym, wiedzy na temat techniki pożarniczej, organizacji ochrony przeciwpożarowej oraz historii i tradycji ruchu strażackiego. Miał on formę pisemnego testu zawierającego 20 pytań zamkniętych. Najwyższy wynik z naszej szkoły uzyskała Wiktoria Urbańska. Uczennice za udział zostały nagrodzone pamiątkowymi dyplomami. Gratulujemy odwagi zmierzenia się z tak rozległą wiedzą pozaszkolną!

Agnieszka Waliniak

Życzenia Wielkanocne 2024

>>> 2024-03-25 --> id: 937




życzenia wielkanocne



nowsze  nowsze   starsze  starsze

O SZKOLE - PRACOWNICY SZKOŁY

Kadra szkoły w Radolinie

DYREKTOR SZKOŁY

mgr Alina Kozłowska

NAUCZYCIELE

Zenona Borecka - nauczyciel języka polskiego
Barbara Jarońska - nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej i religii
Jarosław Kadłubek - psycholog szkolny
Jan Kasprzak - nauczyciel edukacji dla bezpieczeństwa i wiedzy o społeczeństwie
Agnieszka Kołodziejczak - -nauczyciel wychowania przedszkolnego (6-latki)
Marta Kołodziejczak - nauczyciel języka angielskiego,informatyki,wychowania do życia w rodzinie
Alina Kozłowska - nauczyciel przyrody i geografii
Joanna Kryszak - nauczyciel matematyki
Bernadeta Kucharska - pedagog szkolny, pedagog specjalny, opiekun świetlicy szkolnej, nauczyciel doradztwa zawodowego
Karolina Kulczak - nauczyciel historii
Magdalena Lewartowska - nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, bibliotekarz
Magdalena Mielcarek-Mirek - nauczyciel języka niemieckiego
Emilia Napierała - nauczyciel wychowania przedszkolnego (3-,4-,5- latki) i plastyki
Aneta Nowak – nauczyciel chemii
Marta Pawlaczyk – nauczyciel języka angielskiego i techniki
Paulina Siepielska - nauczyciel fizyki
Agnieszka Sołtysiak - nauczyciel biologii
Agnieszka Waliniak - nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, muzyki, logopeda szkolny
Michał Witkowski - nauczyciel wychowania fizycznego

SEKRETARIAT

Paulina Kosińska

PRACOWNICY OBSŁUGI

Kamil Dulcyt
Wioletta Kamińska
Magdalena Kalecka
Anna Radniecka
Ewa Wojciechowska

O SZKOLE - RADA RODZICÓW

Edyta Czerniak - przewodnicząca
Aleksandra Gauza - zastępca przewodniczącej
Monika Woźniak - sekretarz
Małgorzata Nawrocka - skarbnik

O SZKOLE - SAMORZĄD UCZNIOWSKI

Zuzanna Kurleto - przewodniczący

Nikodem Urbański - zastępca
Wiktoria Urbańska - zastępca

Przemysław Czerniak - skarbnik
Weronika Żabierek - skarbnik

Marta Kołodziejczak - opiekun SU
Michał Witkowski - opiekun SU

O SZKOLE - HISTORIA SZKOŁY

Budynek starej szkoły w Radolinie

Historia Szkoły Podstawowej w Radolinie sięga roku 1904. Prawo do nauki miały dzieci posiadaczy nieruchomości rolnych. Szkoła realizowała program czterech klas, językiem wykładowym był język rosyjski. Języka polskiego nauczano jako jednego z przedmiotów. Do szkoły uczęszczało wówczas 50 - 70 dzieci, nauka trwała od października do wiosny. Obowiązku szkolnego nie było, do szkoły chodziły dzieci starsze. W czasie I wojny światowej szkoła była czynna, nauka odbywała się w języku polskim i była odpłatna. Do obwodu szkolnego należały takie miejscowości jak: Radolina, Sługocinek, Barbarka, Chrusty, Zalesie, Wilczna, Bobrowo i Myślibórz. W 1920 roku szkołę przeorganizowano na dwuklasówkę, liczba dzieci dochodziła do 250, a uczyło 4 nauczycieli. W czasie II wojny światowej szkoła czynna była tylko 5 miesięcy, po czym została zamknięta, a biblioteka szkona, pomoce naukowe, sprzęt prawdopodobnie zniszczono i spalono. 13 lutego 1945 szkoła wznowiła działalność. Sytuacja była trudna, dzieci było dużo. W szkole uczyło się wówczas około 200 dzieci, w klasach było po 45 uczniów. Wieczorem nauczyciele pracowali z dorosłymi, aby likwidować analfabetyzm. Kolejne lata szkolne wymagały dużego wysiłku, aby obowiązkiem szkolnym objąć wszystkie dzieci. Nauka odbywała się w prywatnych izbach rozmieszczonych w dużych odległościach od siebie. Potrzeba budowy szkoły była coraz bardziej odczuwalna. Kierownik szkoły pan Wincenty Banaś namawiał miejscową ludność, aby coś w tym kierunku czyniła. Społeczeństwo rozumiało potrzebę budowy szkoły. 3 lutego 1957 roku odbyło się zebranie rodzicielskie, na którym powołano Komitet Budowy Szkoły i zaczęły rosnąć mury nowego budynku. W sierpniu 1959 roku odbyła się uroczystość wmurowania aktu erekcyjnego. Dzięki zaangażowaniu całego społeczeństwa budowa trwała krótko, bo już 1 maja 1960 roku odbyło się otwarcie nowej szkoły - POMNIKA TYSIĄCLECIA. Kolejne lata szkolne to praca i nauka w warunkach zupełnie innych niż dotychczas. Od roku 1999/2000 Szkoła Podstawowa w Radolinie stała się szkołą sześcioklasową z oddziałem przedszkolnym. A po 40 latach od powstania szkoły, budynek nadawał się do gruntownego remontu i rozbudowy. Remont i rozbudowa Szkoły Podstawowej w Radolinie odbył się w roku szkolnym 2007/2008. Do obwodu szkolnego należą sołectwa: Barbarka, Bovrowo, Chrusty, Myślibórz, Radolina, Sługocinek. Szkoła Podstawowa w Radolinie pełni swoistą rolę w środowisku lokalnym, jest jak gdyby centrum życia kulturalnego, gdyż brak jest na tym terenie domu kultury, czy świetlicy. Toteż nasza szkoła jest miejscem spotkań mieszkańców wsi z kulturą. Tradycją szkoły jest organizowanie szeregu imprez i spotkań okolicznościowych np.: z okazji Dnia Babci i Dziadka, Dnia Matki, Wigilii Bożego Narodzenia, wieczorów poetyckich, występów teatrzyków dziecięcych czy spotkań rodzicielskich. Szkoła Podstawowa w Radolinie jest najmniejszą szkołą w gminie,jest ona dostrzegana w środowisku. Nasi uczniowie odnoszą sukcesy na różnego rodzaju konkursach, przeglądach, turniejach sportowych. Dyrektor Szkoły, Nauczyciele, Pracownicy Obsługi dokładają wszelkich starań, aby uczniowie Szkoły Podstawowej w Radolinie mieli szkołę bezpieczną, w której będą mogli zdobywać nowe umiejętności i rozwijać swoje zainteresowania.

ORGANIZACJA SZKOŁY

Dni wolne w roku szkolnym 2023-2024.pdf
Dowozy 2023-24.pdf
Jak radzić sobie ze stresem egzaminacyjnym.pdf
Kalendarz roku szkolnego 2023-2024.pdf
SZKOLNY ZESTAW PODRĘCZNIKÓW NA ROK SZKOLNY 2023-2024.pdf
Spotkania rodzicielskie w roku szkolnym 2023-2024.pdf
Zapisy dziecka na obiady w Szkole Podstawowej w Radolinie.pdf

DOKUMENTY

KLAUZULA INFORMACYJNE-FACEBOOK.pdf
KORONAWIRUS -INFORMACJA GŁÓWNEGO INSPEKTORA SANITARNEGO.pdf
KORONAWIRUS- JAK ZAPOBIEGAĆ ZAKAŻENIU.pdf
KORONAWIRUS- WEWNĘTRZNE PROCEDURY BEZPIECZEŃSTWA.pdf
POLITYKA PRYWATNOŚCI.pdf
PROCEDURY WYDAWANIA DUPLIKATOW.pdf
REGULAMIN BIBLIOTEKI.pdf
STATUT SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. M. KONOPNICKIEJ W RADOLINIE.pdf
WEWNĘTRZNE PROCEDURY BEZPIECZEŃSTWA.pdf
WYTYCZNE DLA ORGANIZATORÓW WYPOCZYNKU.pdf
ZASADY BEZPIECZENSTWA W SP RADOLINIE.pdf
ZGODA RODZICÓW OPIEKUNÓW PRAWNYCH NA UDZIAŁ DZIECKA W WYCIECZCE.pdf

Rekrutacja

Harmonogram rekrutacji 2024-2025.pdf
Oświadczenia do wniosku o przyjęcie dziecka do przedszkola.pdf
Wniosek o przyjęcie dziecka do klasy I 2024-2025.pdf
Wniosek o przyjęcie dziecka do przedszkola.pdf
Wniosek o przyjęcie dziecka do szkoły.pdf

PEDAGOG/PSYCHOLOG SZKOLNY

Znaleziono 20 aktualności
nowsze   starsze


23 luty - Międzynarodowy Dzień Walki z Depresją

>>> 2024-02-08 --> id: 921

Z okazji zbliżającego się międzynarodowego dnia walki z depresją, który jest 23 lutego, chcielibyśmy przedstawić podstawowe informację na temat depresji oraz 10 zasad zdrowia psychicznego.

Zasady Bezpiecznego Internetu

>>> 2024-02-01 --> id: 918

UWODZENIE DZIECI W SIECI
* Uwodzenie dzieci za pośrednictwem Internetu grooming to coraz częściej rejestrowane zjawisko.
* Często przedstawia się je obrazowo, jako efekt zmiany terenu działania pedofilów z przyszkolnych parków na środowisko Internetu.
*Serwisy umożliwiające komunikację online, czaty i komunikatory, umożliwiają sprawcom łatwe nawiązywanie kontaktu z potencjalnymi ofiarami i realizowanie strategii uwodzenia dziecka, prowadzącej w zamierzeniu do spotkania z nim w realnym świecie i kontaktów seksualnych.

PROCES UWODZENIA DZIECI PRZEBIEGA W KILKU ETAPACH:
* Początkowa faza kontaktu dziecka z pedofilem w Internecie wygląda jak proces zaprzyjaźniania się. Polega na poznawaniu przyszłej ofiary, subtelnej i dokładnej obserwacji zachowań dziecka. Na tym etapie dziecko ma okazję poznać osobę dorosłą, oswoić się z nią.
* Następny etap to działania, których celem jest tworzenie relacji z dzieckiem. Dziecko może już chcieć opowiadać mu o sobie bez oporów – ma zatem śmiałość zadawać więcej pytań. Dorosłego bardzo interesują emocje dziecka, jego doświadczenia, zainteresowania, marzenia. Opowiada też o sobie, najczęściej są to opowieści, które wzbudzają emocje, porusza tematy podobne do doświadczeń dziecka. Uwodziciel powoli ustanawia siebie w roli przyjaciela.

ETAPY

Kolejne stadium to ocena ryzyka odkrycia znajomości, które próbuje oszacować uwodziciel. Potrzebuje do tego informacji od dziecka, pyta więc o miejsce ustawienia komputera, czy ktoś interesuje się tym co robi ono w komputerze, kto jeszcze z niego korzysta. W ten sposób pedofil sprawdza, kto jest w stanie kontrolować aktywność dziecka przy komputerze.

Z tego etapu płynnie przechodzi do relacji, w której ukazuje dziecku zasadę wzajemności w relacji. Mówi: „tylko ja mogę ci tak pomóc”, „ja dochowam wierności, wiesz przecież, że to co nas łączy jest czymś wyjątkowym”.

Kieruje jego uwagę na ciało, stopniowo uczy je obserwowania swego ciała – pokazuje zachowania seksualne pytając „Dotykałeś siebie kiedykolwiek?” lub opowiadając porównuje: „gdy byłem w Twoim wieku przez przypadek dotknąłem swoich intymnych miejsc- to było dziwne uczucie”.

Napięcie w takich rozmowach jest dość silne, dziecko uczestniczy w nich na podłożu dobrej relacji, pełnego zaufania, a jednocześnie poczucia tajemniczości, bycia częścią czegoś ważnego, tajemnicy. Jest również przekonane, że bierze udział w czymś wspólnym dla obu stron - pedofil przedstawia sytuację oswajania dziecka z seksualnością jako działania, które podejmuje w celu sprawienia dziecku przyjemności, nauczenia czegoś, co on, dorosły, już umie.

Z tego etapu płynnie przechodzi do relacji, w której ukazuje dziecku zasadę wzajemności w relacji. Mówi: „tylko ja mogę ci tak pomóc”, „ja dochowam wierności, wiesz przecież, że to co nas łączy jest czymś wyjątkowym”.

Kieruje jego uwagę na ciało, stopniowo uczy je obserwowania swego ciała – pokazuje zachowania seksualne pytając „Dotykałeś siebie kiedykolwiek?” lub opowiadając porównuje: „gdy byłem w Twoim wieku przez przypadek dotknąłem swoich intymnych miejsc- to było dziwne uczucie”.

Powoli uwodziciel oswaja dziecko z kolejnym etapem zmierzającym do wykorzystania - kieruje rozmowę na wyobrażenie spotkania w rzeczywistości. Sugeruje, ciągle bez nacisku - „może się kiedy spotkamy, kiedyś w przyszłości, wtedy dopiero będziesz mógł zobaczyć jak bardzo mi na Tobie zależy, jak bardzo cię kocham” albo „może wtedy mogłabyś dla mnie zrobić zdjęcie siebie, takiej prawdziwej siebie, może wtedy, gdy siebie dotykasz…”.

Taka intymna atmosfera oznaczać może dla dziecka bliskość. Rozmowy seksualne są stałym elementem związku wirtualnego między dzieckiem a dorosłym, pedofil używa tutaj zasady wzajemności- czasem bywa nią masturbacja, której dokonywać ma jedna i druga strona „związku”.

Stąd już tylko krok do zaproszenia dziecka na spotkanie w realnym świecie. Często kończy się ono kontaktem seksualnym z dzieckiem.

Zdarzają się także tacy sprawcy, którzy początkowo zaprzyjaźniają się z dziećmi, nawiązują silną relację, a etap włączania dziecka w aktywność seksualną jest gwałtowny, nagły. Potem zrywają kontakt - być może odpowiada to specyfice gwałtu w realnym świecie.

>>> 2023-12-19 --> id: 900

Nadopiekuńczość

>>> 2023-12-18 --> id: 897

Nadopiekuńczość to nie miłość, a lęk.

Szanowni Rodzice:

• Pamiętajcie, że nadopiekuńczość nigdy nie jest dobra ani dla dziecka, ani dla samych rodziców.
• Wasza nieobecność jest prawdopodobnie tak samo szkodliwa jak Wasza nadopiekuńczość.
• Dzieci do prawidłowego rozwoju powinny znać swoje granice, zatem granice powinny być ustanowione przez rodziców. Naprawdę nie trzeba pakować dzieciom tornistrów, płacić pieniędzy za dobre oceny, ani zmuszać dzieci do zabaw, w jakie one nie chcą się bawić.
Dzieci potrzebują domowych rytuałów i zaangażowania w życie domowe. Im bardziej życie nieprzewidywalne jest na zewnątrz, tym bardziej stabilne powinno być w domu.

Źródła: www.dbamomojzasieg.pl

Pozwólmy dzieciom ponosić porażki i niepowodzenia

>>> 2023-12-18 --> id: 899

Tak, to jest ciężkie dla nas, rodziców. W końcu naszą rolą jest przede wszystkim chronić dzieci przed wszelkimi złymi rzeczami. Trudno nam zaakceptować to, że musimy czasami… odpuścić.
Jednak warto to robić. Jeśli sytuacja nie zagraża zdrowiu lub życiu dziecka pozwólmy, aby porażka się wydarzyła. Dlaczego? Dlatego, że dzisiejsze drobne niepowodzenia budują umiejętność radzenia sobie w przyszłości z większymi błędami i porażkami.
Umożliwianie przeżywania drobnych niepowodzeń uczy dziecko umiejętności radzenia sobie, a być może nawet unikania później większych porażek.
Wyjaśnijmy, że porażki są nieuniknione
Porażki są częścią życia. Nie da się ich uniknąć. Te stwierdzenia są banalne, ale jednocześnie prawdziwe.
Dlatego zamiast chronić dziecko przed niepowodzeniami pomóżmy mu wykorzystać zdobyte dzięki nim doświadczenia. Po przeżytej porażce zapytajmy dziecko na przykład „Czego się z tego nauczyłaś/nauczyłeś?” lub „Co zrobisz inaczej następnym razem?”.
Takie pytania koncentrują się na pozytywnych stronach przeżycia. Pomogą zrozumieć i ćwiczyć ideę uczenia się z porażek.
Jak porażki działają na mózg
Dzieci (dorośli też ? ) boją się porażek. Ciekawe, czy wiedzą, że porażki wspierają rozwój ich mózgów? Jest to naukowo udowodnione!
Psycholog J. Moser zbadał jak zachowuje się mózg człowieka w chwil, gdy popełnia błąd. I odkrył coś fascynującego: kiedy popełniamy błąd, nasze synapsy stają w ogniu! Synapsy to te części komórek nerwowych, które przekazują między nimi sygnały elektryczne. Intensywności i częstość przekazywania tych sygnałów jest podstawą uczenia się i zapamiętywania.
Powtarzające się przekazywanie impulsu długotrwale wzmacnia przewodnictwo synaptyczne. Powstawanie sieci neuronów o zwiększonym przewodnictwie jest podstawą uczenia się
i zapamiętywania.

Nie wstydź się prosić o pomoc

>>> 2023-11-02 --> id: 874

Zadbaj o siebie

>>> 2023-11-02 --> id: 876


nowsze  nowsze   starsze  starsze

CYBERBEZPIECZEŃSTWO

Realizując zadania, wynikające z art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 5 lipca 2018 r. o krajowym systemie cyberBezpieczeństwa (Dz.U. z 2023 r. poz. 913, z późn.zm.), przekazujemy Państwu informacje pozwalające na zrozumienie zagrożeń występujących w cyberprzestrzeni oraz porady jak skutecznie stosować sposoby zabezpieczenia się przed tymi zagrożeniami.

Najpopularniejsze zagrożenia w cyberprzestrzeni:

Sposoby zabezpieczenia się przed zagrożeniami:

Zrozumienie zagrożeń cyberBezpieczeństwa i stosowanie sposobów zabezpieczania się przed zagrożeniami, to wiedza niezbędna każdemu użytkownikowi komputera, smartphona czy też usług internetowych.

Dodatkowe informacje:

KLAUZULA INFORMACYJNA RODO

Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (4.5.2016 L 119/38 Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej PL) informuję, że:
  1. Administratorem Państwa danych osobowych oraz danych Państwa dzieci jest Szkoła Podstawowa im. Konopnickiej w Radolinie reprezentowana przez Dyrektora, z siedzibą: Radolina 63, 62-590 Golina .
  2. Inspektorem Ochrony Danych w Szkole jest Pani Ewa Galińska, z którą mogą się Państwo skontaktowad pod adresem e-mail: inspektor@osdidk.pl
  3. Dane osobowe przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c ogólnego Rozporządzenia RODO o ochronie danych w celu realizacji zadao ustawowych, określonych m.in. w Ustawie – Prawo oświatowe z dn. 14 grudnia 2016 r. (Dz. U. z 2023 r. poz. 900, 1672, 1718, 2005), Ustawie o systemie oświaty z dnia 7 września 1991 r. (Dz. U. z 2022 r. poz. 2230 z 2023 r. poz. 1234, 2005) oraz Ustawie z dnia 15 kwietnia 2011 r. o systemie informacji oświatowej (Dz. U. z 2022 r. poz. 2597 z 2023 r. poz. 185, 1234, 1672, 1718, 2005) w celu realizacji statutowych zadao dydaktycznych, opiekuoczych i wychowawczych w szkole. W przypadku wizerunku dziecka przetwarzanie odbywa się na zasadzie zgody wyrażonej przez rodzica/opiekuna prawnego tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) Rozporządzenia RODO.
  4. Państwa Dane osobowe mogą być udostępniane odbiorcom upoważnionym do ich otrzymywania na podstawie przepisów prawa tj. System Informacji Oświatowych.
  5. Państwa dane osobowe mogą być udostępnianie podmiotom świadczącym na rzecz szkoły usługi informatyczne, obsługę księgową i kadrową. Państwa dane osobowe mogą być przekazane odpowiednim organom publicznym.
  6. Państwa dane osobowe oraz dane dzieci, będą przechowywane przez okresy określone w Jednolitym Rzeczowym Wykazie Akt. W przypadku danych przetwarzanych na podstawie zgody przetwarzanie odbywa się do momentu jej wycofania.
  7. Posiadają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania. Przysługuje Państwu prawo żądania usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody (jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody) w dowolnym momencie bez wpływu na zgodnośd z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  8. Posiadają Państwo prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, z siedzibą: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, gdy uznają Państwo, iż przetwarzanie danych osobowych Państwa dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
  9. Podanie przez Państwa danych osobowych jest wymogiem ustawowym i jest obowiązkowe na mocy w/w przepisów Prawa Oświatowego.

Kontakt do Inspektora Ochrony Danych Osobowych
Ewa Galińska
tel. kontaktowy: 531 641 425
e-mail: inspektor@osdidk.pl