SZKOŁA PODSTAWOWA
IM. MARII KONOPNICKIEJ W RADOLINIE

tel. 632461281
email: szkola@spradolina.pl
logowanie do poczty  

Kadra szkoły w Radolinie


Znaleziono 1039 aktualności
nowsze   starsze


Warsztaty kulinarne z Bankiem Żywności w Koninie

>>> 2025-06-03 --> id: 1062

W poniedziałek 2 czerwca w naszej szkole odbyły się warsztaty kulinarne we współpracy z Bankiem Żywności w Koninie. Warsztaty te były nagrodą za udział w Przedświątecznej zbiórce żywności i zebraniu 186 kg żywności, która została przekazana potrzebującym za pośrednictwem lokalnych organizacji charytatywnych.

Uczniowie, pod okiem pań z Banku Żywności: pani Joanny Piekarczyk i pani Bożeny Palpuchowskiej przygotowywali pizzerki z wykorzystaniem podstawowych produktów spożywczych. Celem warsztatów było pokazanie, że nawet z prostych składników można przygotować smaczny i pożywny posiłek.
Dodatkowo Pani Joanna Piekarczyk przeprowadziła krótką prelekcję na temat niemarnowania jedzenia i planowania posiłków.

Warsztaty spotkały się z bardzo pozytywnym odzewem społeczności szkolnej.
To wydarzenie pokazało, że pomoc innym można połączyć z nauką i dobrą zabawą.

Składamy podziękowania paniom: Joannie Piekarczyk i Bożenie Palpuchowskiej z przeprowadzenie warsztatów w naszej szkole i wykazania ogromu cierpliwości dla nas.

Bernadeta Kucharska

Dzień Dziecka

>>> 2025-06-03 --> id: 1063

30 maja obchodziliśmy w naszej szkole Dzień Dziecka i z tej z okazji uczniowie z klas 4-8 wraz z wychowawcami wybrali się w niezapomnianą podróż pociągiem do kina Helios
w Koninie na film "Snow must go on". Wydarzenie to było niezwykłą atrakcją, ale również okazją do integracji, nauki i zabawy.

Natomiast młodsze dzieci z oddziałów przedszkolnych i klas 1-3 spędzały czas podczas pikniku plenerowego pod hasłem "Ekologicznie, aktywnie i offline" integrując się, zajadały się pysznymi truskawkami i smakołykami, grając w gry oraz oglądając bajki.

Dzień Dziecka upłynął nam w miłej i bezpieczniej atmosferze pozostawiając po sobie mnóstwo radosnych wspomnień.

Serdecznie dziękujemy GKRPA w Golinie oraz Radzie Rodziców za wsparcie.

Bernadeta Kucharska

Promowanie zdrowego stylu życia

>>> 2025-05-29 --> id: 1061

Uczniowie klas 5 i 6 w ramach zajęć techniki przygotowali zdrowe i smaczne posiłki – kolorowe tortille z warzywami, sałatki owocowe oraz kluski z truskawkami. Zajęcia miały na celu nie tylko rozwijanie umiejętności kulinarnych, ale również promowanie zdrowego stylu życia. Działania wpisują się w realizację podstawy programowej oraz inicjatywę Szkoły Promującej Zdrowie.

Marta Pawlaczyk

Bernadtea Kucharska

Warsztaty edukacyjne w ramach programu „Owoce i warzywa lub mleko i przetwory mleczne w szkole”

>>> 2025-05-29 --> id: 1064

W naszej szkole odbyły się warsztaty edukacyjne dla uczniów klas I – V z Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa (KOWR) w ramach unijnego „Programu dla szkół”: „Owoce i warzywa w szkole”, które przeprowadziła pani Klaudia Wojciechowska. Celem tych warsztatów jest promowanie zdrowego odżywiania oraz zwiększenie świadomości dzieci na temat pochodzenia żywności i niemarnowania jedzenia.

Warsztaty obejmowały zajęcia teoretyczne na temat zdrowego odżywiania, pochodzenia produktów oraz niemarnowania żywności oraz część praktyczną, podczas której dzieci samodzielnie przygotowywali zdrowe przekąski.
Część teoretyczna:
- prowadząca opowiedziała o zasadach zdrowego żywienia,
- uczniowie poznali piramidę żywieniową,
- odbyła się rozmowa na temat wpływu żywienia na zdrowie i samopoczucie,
- dzieci zadawały pytania i dzieliły się swoimi doświadczeniami.
Część praktyczna:
- uczniowie samodzielnie przygotowywali zdrowe przekąski: np. owocowe szaszłyki, kolorowe kanapki, jogurtowe desery z owocami,
- zajęcia odbywały się w grupach – dzieci uczyły się współpracy i estetyki podawania jedzenia,
- na zakończenie odbyła się degustacja wspólnie przygotowanych potraw.
Uczniowie z dużym zaangażowaniem uczestniczyli w zajęciach. Największym zainteresowaniem cieszyła się część praktyczna. Dzieci z entuzjazmem dzieliły się pomysłami na zdrowe posiłki i chętnie próbowały nowych smaków. Część z nich zadeklarowała, że po powrocie do domu przygotuje podobne przekąski dla rodziny.

Warsztaty były bardzo wartościową inicjatywą edukacyjną. Dzięki połączeniu nauki
i zabawy, uczniowie nie tylko poszerzyli wiedzę o zdrowym odżywianiu, ale także nabyli praktyczne umiejętności kulinarne oraz otrzymali zestawy do samodzielnego założenia ogródka szkolnego.

Efekty dla uczniów:
- zainteresowanie zdrowym jedzeniem,
- poprawa nawyków żywieniowych (np. częstsze jedzenie śniadań),
- chętniejsze sięganie po owoce, warzywa i mleko,
- lepsze zrozumienie skąd pochodzi jedzenie i dlaczego warto je szanować.

Bernadeta Kucharska

Wizyta uczniów klasy 8 na strzelnicy

>>> 2025-05-28 --> id: 1060

W dniu 28 maja 2025r. uczniowie klasy 8 wybrali się na wycieczkę do strzelnicy w Kazimierzu Biskupim. Była to nie tylko okazja do dobrej zabawy, ale także możliwość zdobycia nowych doświadczeń i poznania zasad bezpiecznego posługiwania się bronią.

Na miejscu uczniowie zostali przywitani przez doświadczonych instruktorów, którzy przeprowadzili krótkie szkolenie z zakresu bezpieczeństwa oraz obsługi broni. Po omówieniu podstawowych zasad, każdy z uczestników miał okazję spróbować swoich sił w strzelaniu do celu – jednym z głównych punktów programu było trafianie do metalowego gonga. Dźwięk trafienia w cel dostarczał wielu emocji i satysfakcji, a rywalizacja w duchu fair play tylko dodawała energii.

Po części strzeleckiej przyszedł czas na chwilę relaksu przy ognisku. Uczniowie piekli kiełbaski, dzielili się wrażeniami i wspólnie spędzali czas na świeżym powietrzu. Atmosfera była bardzo przyjazna, a pogoda dopisała, co sprawiło, że wyjazd był jeszcze bardziej udany.

Wizyta na strzelnicy była nie tylko świetną formą integracji, ale też wartościową lekcją odpowiedzialności i skupienia. Z pewnością wielu uczniów długo będzie wspominać ten dzień.

Marta Pawlaczyk

Dzień Patrona

>>> 2025-05-27 --> id: 1059

Szkolną uroczystość z okazji Dnia Patrona rozpoczęliśmy od odśpiewania ,,Roty” – utworu napisanego przez naszą patronkę - Marię Konopnicką - w 1908 roku jako wyraz protestu przeciwko nasilającej się germanizacji i stanowiącej po dziś dzień prawdziwy symbol polskiego patriotyzmu.

Uroczystość stanowiła podsumowanie działań związanych z patronką szkoły realizowanych w ciągu ostatnich dwóch tygodni. Na lekcjach języka polskiego w klasach IV – VIII przeprowadzone zostały lekcje poświęcone omówieniu utworów Marii Konopnickiej. W klasach VII – VIII była to ,,Rota”, w klasie VI ,,A jak poszedł król na wojnę”, w klasie V ,,Tam, w moim kraju”, a w klasie IV ,,Pieśń o domu”. Również uczniowie klas I – III poznawali wiersze Marii Konopnickiej oraz rysowali ilustracje.

Na godzinach wychowawczych uczniowie poznawali życie i twórczość patronki szkoły, a efektem tego był konkurs ,,Znam życie i twórczość Marii Konopnickiej”. I miejsce zajęły ex aequo Vanessa Laskowska i Nadia Kasprzyk, II miejsce – Weronika Żabierek, a III miejsce – Oliwia Śrutowska i Dominika Grzesiak. Uczniowie klas IV – VII zmierzyli się z narysowaniem portretu patronki. Jury I miejsce przyznało Martynie Tyderce, II – Zofii Wróbel , III Lenie Szczap. Ponadto uczniowie: Adam Woźniak, Paweł Kanapa, Gyunay Ivanov, Julia Borowiec i Nadia Szczepańska – otrzymali wyróżnienia.

Nie zabrakło również występu przedszkolaków, którzy zaprezentowali się w utworze ,,My jesteśmy krasnoludki”.

W swoim wystąpieniu Pani Dyrektor Alina Kozłowska zwróciła uwagę na przypadającą w tym roku ważną dla naszej szkoły rocznicę, czyli 15-lecie nadania szkole imienia Marii Konopnickiej oraz na ponadczasowe wartości płynące z utworów poetki.

Uroczystość przebiegła w podniosłej atmosferze.

Zenona Borecka

„ZaGRAJMY w RZEMIOSŁO” – sukces naszej szkoły!

>>> 2025-05-23 --> id: 1058

W dniu 22 maja br. uczniowie naszej szkoły uczestniczyli razem z opiekunami w Grze Miejskiej „ZaGRAJMY w RZEMIOSŁO” w Rzemieślniczej Szkole Zawodowej podczas
III Festiwalu Rzemiosła.

Gra została objęta Honorowym Patronatem Marszałka Województwa Wielkopolskiego – Marka Woźniaka, Starosty Konińskiego – Katarzyny Fryzy oraz Prezydenta Miasta Konina – Piotra Korytkowskiego.

Swoją obecnością Festiwal Rzemiosła zaszczycili: Minister Rozwoju i Technologii Krzysztof Paszyk, Wicewojewoda Wielkopolski – Jarosław Maciejewski, Starosta Powiatu Końińskiego – Katarzyna Fryza, Wiceprezydent Konina – Paweł Adamow.
Organizatorem wydarzenia był Cech Rzemiosł Różnych w Koninie.

W grze wzięło udział 10 drużyn ze szkół podstawowych z powiatu konińskiego. Zespoły, w oparciu o przekazane karty gry oraz mapę odnajdywali w terenie stacje i na każdej z nich wykonywali określone zadania. Do wykonania było siedem zadań, gdzie można było uzyskać maksymalnie 10 punktów za jedno zadanie. Potwierdzeniem przybycia i wykonania danego zadania przez cały zespół na danej stacji było otrzymanie pieczątki na karcie oraz wpis przez organizatora liczby uzyskanych punktów.
Zwycięzcą gry został zespół, który uzyskał największą łączną liczbę punktów.

Miło nam poinformować, że podczas III Festiwalu Rzemiosła z uczestniczących w grze 10 drużyn, dwie drużyny z naszej szkoły znalazły się na podium:

I miejsce zajęła drużyna z klasy VIII: Paulina Czerniak, Dominika Grzesiak, Zuzanna Kurleto, Wiktoria Urbańska wraz z nauczycielem p. Bernadetą Kucharską zdobywając łącznie największą ilość punktów.

III miejsce zajęła drużyna z klasy VII: Bartłomiej Kanapa, Vanessa Laskowska, Oliwia Śrutowska, Weronika Żabierek wraz z nauczycielem p. Michałem Witkowskim.

Uczniowie wraz z opiekunami otrzymali nagrody w postaci voucherów (za I miejsce każdy z uczestników voucher po 300 zł, za III miejsce każdy z uczestników voucher po 100 zł) i dyplomy.

GRATULUJEMY ZWYCIĘZCOM!

Celem wydarzenia była promocja i popularyzacja zawodów rzemieślniczych oraz nauki w szkołach branżowych.

Bernadeta Kucharska


nowsze  nowsze   starsze  starsze

O SZKOLE - PRACOWNICY SZKOŁY

Kadra szkoły w Radolinie

DYREKTOR SZKOŁY

mgr Alina Kozłowska

NAUCZYCIELE

Zenona Borecka - nauczyciel języka polskiego
Barbara Jarońska - nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej i religii
Jarosław Kadłubek - psycholog szkolny
Jan Kasprzak - nauczyciel edukacji dla bezpieczeństwa i wiedzy o społeczeństwie
Agnieszka Kołodziejczak - -nauczyciel wychowania przedszkolnego (5-,6-latki), opiekun świetlicy szkolnej
Marta Kołodziejczak - nauczyciel języka angielskiego,informatyki,wychowania do życia w rodzinie
Alina Kozłowska - nauczyciel przyrody i geografii
Joanna Kryszak - nauczyciel matematyki
Bernadeta Kucharska - pedagog szkolny, pedagog specjalny, opiekun świetlicy szkolnej, nauczyciel doradztwa zawodowego
Karolina Kulczak - nauczyciel historii
Magdalena Lewartowska - nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, bibliotekarz
Magdalena Mielcarek-Mirek - nauczyciel języka niemieckiego
Emilia Napierała - nauczyciel wychowania przedszkolnego (3-,4-, latki) i plastyki
Aneta Nowak – nauczyciel chemii
Marta Pawlaczyk – nauczyciel języka angielskiego i techniki
Paulina Siepielska - nauczyciel fizyki, nauczyciel współorganizujący proces kształcenia
Agnieszka Sołtysiak - nauczyciel biologii
Agnieszka Waliniak - nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, muzyki, logopeda szkolny
Michał Witkowski - nauczyciel wychowania fizycznego

SEKRETARIAT

Paulina Kosińska

PRACOWNICY OBSŁUGI

Kamil Dulcyt
Wioletta Kamińska
Magdalena Kalecka
Anna Radniecka
Ewa Wojciechowska
Edyta Wróbel

O SZKOLE - RADA RODZICÓW

Przewodnicząca - Edyta Czerniak
Zastępca przewodniczącej- Aleksandra Gauza
Sekretarz - Justyna Jabłońska
Skarbnik - Małgorzata Nawrock
Komisja Rewizyjna - Marta Olszewska, Anna Karnafel, Łukasz Żabierek

O SZKOLE - SAMORZĄD UCZNIOWSKI 2024/2025

Dominika Grzesiak - przewodniczący

Zuzanna Kurleto - zastępca
Lena Szczap - skarbnik
Jan Grzesiak, Nadia Kasprzyk, Kubacki Jakub, Vanessa Laskowska, Jakub Szatkowski, Amelia Szwacińska, Michalina Szymczak, Oliwia Śrutowska, Nikodem Urbaniak, Wiktoria Urbańska, Weronika Żabierek - Członkowie Samorządu Uczniowskiego
Marta Kołodziejczak - opiekun SU
Michał Witkowski - opiekun SU

O SZKOLE - HISTORIA SZKOŁY

Budynek starej szkoły w Radolinie

Historia Szkoły Podstawowej w Radolinie sięga roku 1904. Prawo do nauki miały dzieci posiadaczy nieruchomości rolnych. Szkoła realizowała program czterech klas, językiem wykładowym był język rosyjski. Języka polskiego nauczano jako jednego z przedmiotów. Do szkoły uczęszczało wówczas 50 - 70 dzieci, nauka trwała od października do wiosny. Obowiązku szkolnego nie było, do szkoły chodziły dzieci starsze. W czasie I wojny światowej szkoła była czynna, nauka odbywała się w języku polskim i była odpłatna. Do obwodu szkolnego należały takie miejscowości jak: Radolina, Sługocinek, Barbarka, Chrusty, Zalesie, Wilczna, Bobrowo i Myślibórz. W 1920 roku szkołę przeorganizowano na dwuklasówkę, liczba dzieci dochodziła do 250, a uczyło 4 nauczycieli. W czasie II wojny światowej szkoła czynna była tylko 5 miesięcy, po czym została zamknięta, a biblioteka szkona, pomoce naukowe, sprzęt prawdopodobnie zniszczono i spalono. 13 lutego 1945 szkoła wznowiła działalność. Sytuacja była trudna, dzieci było dużo. W szkole uczyło się wówczas około 200 dzieci, w klasach było po 45 uczniów. Wieczorem nauczyciele pracowali z dorosłymi, aby likwidować analfabetyzm. Kolejne lata szkolne wymagały dużego wysiłku, aby obowiązkiem szkolnym objąć wszystkie dzieci. Nauka odbywała się w prywatnych izbach rozmieszczonych w dużych odległościach od siebie. Potrzeba budowy szkoły była coraz bardziej odczuwalna. Kierownik szkoły pan Wincenty Banaś namawiał miejscową ludność, aby coś w tym kierunku czyniła. Społeczeństwo rozumiało potrzebę budowy szkoły. 3 lutego 1957 roku odbyło się zebranie rodzicielskie, na którym powołano Komitet Budowy Szkoły i zaczęły rosnąć mury nowego budynku. W sierpniu 1959 roku odbyła się uroczystość wmurowania aktu erekcyjnego. Dzięki zaangażowaniu całego społeczeństwa budowa trwała krótko, bo już 1 maja 1960 roku odbyło się otwarcie nowej szkoły - POMNIKA TYSIĄCLECIA. Kolejne lata szkolne to praca i nauka w warunkach zupełnie innych niż dotychczas. Od roku 1999/2000 Szkoła Podstawowa w Radolinie stała się szkołą sześcioklasową z oddziałem przedszkolnym. A po 40 latach od powstania szkoły, budynek nadawał się do gruntownego remontu i rozbudowy. Remont i rozbudowa Szkoły Podstawowej w Radolinie odbył się w roku szkolnym 2007/2008. Do obwodu szkolnego należą sołectwa: Barbarka, Bovrowo, Chrusty, Myślibórz, Radolina, Sługocinek. Szkoła Podstawowa w Radolinie pełni swoistą rolę w środowisku lokalnym, jest jak gdyby centrum życia kulturalnego, gdyż brak jest na tym terenie domu kultury, czy świetlicy. Toteż nasza szkoła jest miejscem spotkań mieszkańców wsi z kulturą. Tradycją szkoły jest organizowanie szeregu imprez i spotkań okolicznościowych np.: z okazji Dnia Babci i Dziadka, Dnia Matki, Wigilii Bożego Narodzenia, wieczorów poetyckich, występów teatrzyków dziecięcych czy spotkań rodzicielskich. Szkoła Podstawowa w Radolinie jest najmniejszą szkołą w gminie,jest ona dostrzegana w środowisku. Nasi uczniowie odnoszą sukcesy na różnego rodzaju konkursach, przeglądach, turniejach sportowych. Dyrektor Szkoły, Nauczyciele, Pracownicy Obsługi dokładają wszelkich starań, aby uczniowie Szkoły Podstawowej w Radolinie mieli szkołę bezpieczną, w której będą mogli zdobywać nowe umiejętności i rozwijać swoje zainteresowania.

ORGANIZACJA SZKOŁY

DOWOZY 2024-2025.pdf
Dni wolne od zajęć dydaktyczno 2024-2025.pdf
Godziny dostępności nauczycieli dla uczniów i rodziców .pdf
Jak radzić sobie ze stresem egzaminacyjnym.pdf
KALENDARZ ROKU SZKOLNEGO 2024-2025.pdf
Kalendarz imprez szkolnych 2024-2025.pdf
SZKOLNY ZESTAW PODRĘCZNIKÓW 2024-2025 .pdf
Spotkanie rodzicielskie w roku szkolnym 2024-2025.pdf

DOKUMENTY

KLAUZULA INFORMACYJNE-FACEBOOK.pdf
KORONAWIRUS -INFORMACJA GŁÓWNEGO INSPEKTORA SANITARNEGO.pdf
KORONAWIRUS- JAK ZAPOBIEGAĆ ZAKAŻENIU.pdf
KORONAWIRUS- WEWNĘTRZNE PROCEDURY BEZPIECZEŃSTWA.pdf
POLITYKA PRYWATNOŚCI.pdf
PROCEDURY WYDAWANIA DUPLIKATOW.pdf
REGULAMIN BIBLIOTEKI.pdf
STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH- wersja dla małoletnichpdf.pdf
STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH.pdf
STATUT SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. M. KONOPNICKIEJ W RADOLINIE.pdf
WEWNĘTRZNE PROCEDURY BEZPIECZEŃSTWA.pdf
WYTYCZNE DLA ORGANIZATORÓW WYPOCZYNKU.pdf
ZASADY BEZPIECZENSTWA W SP RADOLINIE.pdf
ZGODA RODZICÓW OPIEKUNÓW PRAWNYCH NA UDZIAŁ DZIECKA W WYCIECZCE.pdf

Rekrutacja

Harmonogram rekrutacji 2025.2026.pdf
OŚWIADCZENIA DO WNIOSKU O PRZYJĘCIE DZIECKA DO ODDZIAŁU PRZEDSZKOLNEGO.pdf
WNIOSEK O PRZYJĘCIE DZIECKA DO I KLASY 2025-2026.pdf
WNIOSEK O PRZYJĘCIE DZIECKA DO PRZEDSZKOLA.pdf

PEDAGOG/PSYCHOLOG SZKOLNY

Znaleziono 27 aktualności
nowsze   starsze


23 luty - Międzynarodowy Dzień Walki z Depresją

>>> 2024-02-08 --> id: 921

Z okazji zbliżającego się międzynarodowego dnia walki z depresją, który jest 23 lutego, chcielibyśmy przedstawić podstawowe informację na temat depresji oraz 10 zasad zdrowia psychicznego.

Zasady Bezpiecznego Internetu

>>> 2024-02-01 --> id: 918

UWODZENIE DZIECI W SIECI
* Uwodzenie dzieci za pośrednictwem Internetu grooming to coraz częściej rejestrowane zjawisko.
* Często przedstawia się je obrazowo, jako efekt zmiany terenu działania pedofilów z przyszkolnych parków na środowisko Internetu.
*Serwisy umożliwiające komunikację online, czaty i komunikatory, umożliwiają sprawcom łatwe nawiązywanie kontaktu z potencjalnymi ofiarami i realizowanie strategii uwodzenia dziecka, prowadzącej w zamierzeniu do spotkania z nim w realnym świecie i kontaktów seksualnych.

PROCES UWODZENIA DZIECI PRZEBIEGA W KILKU ETAPACH:
* Początkowa faza kontaktu dziecka z pedofilem w Internecie wygląda jak proces zaprzyjaźniania się. Polega na poznawaniu przyszłej ofiary, subtelnej i dokładnej obserwacji zachowań dziecka. Na tym etapie dziecko ma okazję poznać osobę dorosłą, oswoić się z nią.
* Następny etap to działania, których celem jest tworzenie relacji z dzieckiem. Dziecko może już chcieć opowiadać mu o sobie bez oporów – ma zatem śmiałość zadawać więcej pytań. Dorosłego bardzo interesują emocje dziecka, jego doświadczenia, zainteresowania, marzenia. Opowiada też o sobie, najczęściej są to opowieści, które wzbudzają emocje, porusza tematy podobne do doświadczeń dziecka. Uwodziciel powoli ustanawia siebie w roli przyjaciela.

ETAPY

Kolejne stadium to ocena ryzyka odkrycia znajomości, które próbuje oszacować uwodziciel. Potrzebuje do tego informacji od dziecka, pyta więc o miejsce ustawienia komputera, czy ktoś interesuje się tym co robi ono w komputerze, kto jeszcze z niego korzysta. W ten sposób pedofil sprawdza, kto jest w stanie kontrolować aktywność dziecka przy komputerze.

Z tego etapu płynnie przechodzi do relacji, w której ukazuje dziecku zasadę wzajemności w relacji. Mówi: „tylko ja mogę ci tak pomóc”, „ja dochowam wierności, wiesz przecież, że to co nas łączy jest czymś wyjątkowym”.

Kieruje jego uwagę na ciało, stopniowo uczy je obserwowania swego ciała – pokazuje zachowania seksualne pytając „Dotykałeś siebie kiedykolwiek?” lub opowiadając porównuje: „gdy byłem w Twoim wieku przez przypadek dotknąłem swoich intymnych miejsc- to było dziwne uczucie”.

Napięcie w takich rozmowach jest dość silne, dziecko uczestniczy w nich na podłożu dobrej relacji, pełnego zaufania, a jednocześnie poczucia tajemniczości, bycia częścią czegoś ważnego, tajemnicy. Jest również przekonane, że bierze udział w czymś wspólnym dla obu stron - pedofil przedstawia sytuację oswajania dziecka z seksualnością jako działania, które podejmuje w celu sprawienia dziecku przyjemności, nauczenia czegoś, co on, dorosły, już umie.

Z tego etapu płynnie przechodzi do relacji, w której ukazuje dziecku zasadę wzajemności w relacji. Mówi: „tylko ja mogę ci tak pomóc”, „ja dochowam wierności, wiesz przecież, że to co nas łączy jest czymś wyjątkowym”.

Kieruje jego uwagę na ciało, stopniowo uczy je obserwowania swego ciała – pokazuje zachowania seksualne pytając „Dotykałeś siebie kiedykolwiek?” lub opowiadając porównuje: „gdy byłem w Twoim wieku przez przypadek dotknąłem swoich intymnych miejsc- to było dziwne uczucie”.

Powoli uwodziciel oswaja dziecko z kolejnym etapem zmierzającym do wykorzystania - kieruje rozmowę na wyobrażenie spotkania w rzeczywistości. Sugeruje, ciągle bez nacisku - „może się kiedy spotkamy, kiedyś w przyszłości, wtedy dopiero będziesz mógł zobaczyć jak bardzo mi na Tobie zależy, jak bardzo cię kocham” albo „może wtedy mogłabyś dla mnie zrobić zdjęcie siebie, takiej prawdziwej siebie, może wtedy, gdy siebie dotykasz…”.

Taka intymna atmosfera oznaczać może dla dziecka bliskość. Rozmowy seksualne są stałym elementem związku wirtualnego między dzieckiem a dorosłym, pedofil używa tutaj zasady wzajemności- czasem bywa nią masturbacja, której dokonywać ma jedna i druga strona „związku”.

Stąd już tylko krok do zaproszenia dziecka na spotkanie w realnym świecie. Często kończy się ono kontaktem seksualnym z dzieckiem.

Zdarzają się także tacy sprawcy, którzy początkowo zaprzyjaźniają się z dziećmi, nawiązują silną relację, a etap włączania dziecka w aktywność seksualną jest gwałtowny, nagły. Potem zrywają kontakt - być może odpowiada to specyfice gwałtu w realnym świecie.

>>> 2023-12-19 --> id: 900

Nadopiekuńczość

>>> 2023-12-18 --> id: 897

Nadopiekuńczość to nie miłość, a lęk.

Szanowni Rodzice:

• Pamiętajcie, że nadopiekuńczość nigdy nie jest dobra ani dla dziecka, ani dla samych rodziców.
• Wasza nieobecność jest prawdopodobnie tak samo szkodliwa jak Wasza nadopiekuńczość.
• Dzieci do prawidłowego rozwoju powinny znać swoje granice, zatem granice powinny być ustanowione przez rodziców. Naprawdę nie trzeba pakować dzieciom tornistrów, płacić pieniędzy za dobre oceny, ani zmuszać dzieci do zabaw, w jakie one nie chcą się bawić.
Dzieci potrzebują domowych rytuałów i zaangażowania w życie domowe. Im bardziej życie nieprzewidywalne jest na zewnątrz, tym bardziej stabilne powinno być w domu.

Źródła: www.dbamomojzasieg.pl

Pozwólmy dzieciom ponosić porażki i niepowodzenia

>>> 2023-12-18 --> id: 899

Tak, to jest ciężkie dla nas, rodziców. W końcu naszą rolą jest przede wszystkim chronić dzieci przed wszelkimi złymi rzeczami. Trudno nam zaakceptować to, że musimy czasami… odpuścić.
Jednak warto to robić. Jeśli sytuacja nie zagraża zdrowiu lub życiu dziecka pozwólmy, aby porażka się wydarzyła. Dlaczego? Dlatego, że dzisiejsze drobne niepowodzenia budują umiejętność radzenia sobie w przyszłości z większymi błędami i porażkami.
Umożliwianie przeżywania drobnych niepowodzeń uczy dziecko umiejętności radzenia sobie, a być może nawet unikania później większych porażek.
Wyjaśnijmy, że porażki są nieuniknione
Porażki są częścią życia. Nie da się ich uniknąć. Te stwierdzenia są banalne, ale jednocześnie prawdziwe.
Dlatego zamiast chronić dziecko przed niepowodzeniami pomóżmy mu wykorzystać zdobyte dzięki nim doświadczenia. Po przeżytej porażce zapytajmy dziecko na przykład „Czego się z tego nauczyłaś/nauczyłeś?” lub „Co zrobisz inaczej następnym razem?”.
Takie pytania koncentrują się na pozytywnych stronach przeżycia. Pomogą zrozumieć i ćwiczyć ideę uczenia się z porażek.
Jak porażki działają na mózg
Dzieci (dorośli też ? ) boją się porażek. Ciekawe, czy wiedzą, że porażki wspierają rozwój ich mózgów? Jest to naukowo udowodnione!
Psycholog J. Moser zbadał jak zachowuje się mózg człowieka w chwil, gdy popełnia błąd. I odkrył coś fascynującego: kiedy popełniamy błąd, nasze synapsy stają w ogniu! Synapsy to te części komórek nerwowych, które przekazują między nimi sygnały elektryczne. Intensywności i częstość przekazywania tych sygnałów jest podstawą uczenia się i zapamiętywania.
Powtarzające się przekazywanie impulsu długotrwale wzmacnia przewodnictwo synaptyczne. Powstawanie sieci neuronów o zwiększonym przewodnictwie jest podstawą uczenia się
i zapamiętywania.

Nie wstydź się prosić o pomoc

>>> 2023-11-02 --> id: 874

Zadbaj o siebie

>>> 2023-11-02 --> id: 876


nowsze  nowsze   starsze  starsze

CYBERBEZPIECZEŃSTWO

Realizując zadania, wynikające z art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 5 lipca 2018 r. o krajowym systemie cyberBezpieczeństwa (Dz.U. z 2023 r. poz. 913, z późn.zm.), przekazujemy Państwu informacje pozwalające na zrozumienie zagrożeń występujących w cyberprzestrzeni oraz porady jak skutecznie stosować sposoby zabezpieczenia się przed tymi zagrożeniami.

Najpopularniejsze zagrożenia w cyberprzestrzeni:

Sposoby zabezpieczenia się przed zagrożeniami:

Zrozumienie zagrożeń cyberBezpieczeństwa i stosowanie sposobów zabezpieczania się przed zagrożeniami, to wiedza niezbędna każdemu użytkownikowi komputera, smartphona czy też usług internetowych.

Dodatkowe informacje:

KLAUZULA INFORMACYJNA RODO

Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (4.5.2016 L 119/38 Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej PL) informuję, że:
  1. Administratorem Państwa danych osobowych oraz danych Państwa dzieci jest Szkoła Podstawowa im. Konopnickiej w Radolinie reprezentowana przez Dyrektora, z siedzibą: Radolina 63, 62-590 Golina .
  2. Inspektorem Ochrony Danych w Szkole jest Pani Ewa Galińska, z którą mogą się Państwo skontaktowad pod adresem e-mail: inspektor@osdidk.pl
  3. Dane osobowe przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c ogólnego Rozporządzenia RODO o ochronie danych w celu realizacji zadao ustawowych, określonych m.in. w Ustawie – Prawo oświatowe z dn. 14 grudnia 2016 r. (Dz. U. z 2023 r. poz. 900, 1672, 1718, 2005), Ustawie o systemie oświaty z dnia 7 września 1991 r. (Dz. U. z 2022 r. poz. 2230 z 2023 r. poz. 1234, 2005) oraz Ustawie z dnia 15 kwietnia 2011 r. o systemie informacji oświatowej (Dz. U. z 2022 r. poz. 2597 z 2023 r. poz. 185, 1234, 1672, 1718, 2005) w celu realizacji statutowych zadao dydaktycznych, opiekuoczych i wychowawczych w szkole. W przypadku wizerunku dziecka przetwarzanie odbywa się na zasadzie zgody wyrażonej przez rodzica/opiekuna prawnego tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) Rozporządzenia RODO.
  4. Państwa Dane osobowe mogą być udostępniane odbiorcom upoważnionym do ich otrzymywania na podstawie przepisów prawa tj. System Informacji Oświatowych.
  5. Państwa dane osobowe mogą być udostępnianie podmiotom świadczącym na rzecz szkoły usługi informatyczne, obsługę księgową i kadrową. Państwa dane osobowe mogą być przekazane odpowiednim organom publicznym.
  6. Państwa dane osobowe oraz dane dzieci, będą przechowywane przez okresy określone w Jednolitym Rzeczowym Wykazie Akt. W przypadku danych przetwarzanych na podstawie zgody przetwarzanie odbywa się do momentu jej wycofania.
  7. Posiadają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania. Przysługuje Państwu prawo żądania usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody (jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody) w dowolnym momencie bez wpływu na zgodnośd z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  8. Posiadają Państwo prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, z siedzibą: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, gdy uznają Państwo, iż przetwarzanie danych osobowych Państwa dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
  9. Podanie przez Państwa danych osobowych jest wymogiem ustawowym i jest obowiązkowe na mocy w/w przepisów Prawa Oświatowego.

Kontakt do Inspektora Ochrony Danych Osobowych
Ewa Galińska
tel. kontaktowy: 531 641 425
e-mail: inspektor@osdidk.pl

Kontakt

Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Radolinie

Radolina 63
62-590 Golina
tel./fax 632461281
email: szkola@spradolina.pl