tel. 632461281
email: szkola@spradolina.pl
logowanie do poczty
>>> 2025-10-03 --> id: 1084

Miniony tydzień w naszej szkole przebiegał pod znakiem wyjątkowych działań w ramach Tygodnia Przeciwdziałania Przemocy Rówieśniczej. Każdy dzień poświęcony był innemu ważnemu tematowi – empatii i emocjom, współpracy i refleksji nad poczuciem niemocy, przeciwdziałaniu hejtowi i cyberprzemocy. Uczniowie brali udział w grach integracyjnych, kręgach rozmowy, pogadankach, oglądali filmy edukacyjne oraz działali plastycznie. Wszystkie aktywności miały wspólny cel – uczyć szacunku, odpowiedzialności i wspierania się nawzajem.
Zwieńczeniem całego tygodnia było dzisiejsze Święto Przyjaźni, które podkreślało to, co najważniejsze w relacjach rówieśniczych – zaufanie, wzajemną pomoc i radość ze wspólnego bycia razem. Na korytarzach pojawiły się żółte i czerwone serduszka promujące przyjaźń, a uczniowie obdarowywali się „życzliwymi karteczkami” – krótkimi wiadomościami pełnymi dobrych słów. W klasach odbywały się zabawy i zadania wzmacniające więzi.
Wnioski i znaczenie całego tygodnia:
Tydzień pokazał, że:
✔️każdy z nas ma wpływ na to, by szkoła była miejscem bezpiecznym i przyjaznym,
✔️emocje i trudne sytuacje można przełamywać dzięki empatii i współpracy,
✔️Internet wymaga odpowiedzialności, a dobre słowa mają ogromną moc,
✔️przyjaźń i wsparcie są najskuteczniejszą tarczą przeciwko przemocy.
Organizacja Tygodnia Przeciwdziałania Przemocy Rówieśniczej była niezwykle ważnym doświadczeniem dla całej społeczności szkolnej. Uczniowie zrozumieli, że razem można więcej, a budowanie atmosfery szacunku i przyjaźni to zadanie każdego z nas – zarówno w szkole, jak i poza nią.
Tydzień zakończył się optymistycznym akcentem – Świętem Przyjaźni, które przypomniało, że życzliwość i wzajemna troska to najlepszy sposób, by przeciwdziałać przemocy.
Bernadeta Kucharska
Paulina Siepielska
>>> 2025-10-02 --> id: 1082

W ramach obchodów szkolnego Tygodnia Przeciwdziałania Przemocy Rówieśniczej dzisiejszy dzień został poświęcony wyjątkowo aktualnemu i ważnemu zagadnieniu – hejtowi i cyberprzemocy.
Podczas zajęć uczniowie wspólnie z nauczycielami rozmawiali o tym, czym różni się konstruktywna krytyka od hejtu, a także jak rozpoznać zachowania, które można nazwać cyberprzemocą. Podkreślano, że hejt to słowa raniące i niszczące, a cyberprzemoc obejmuje m.in. wyśmiewanie, zastraszanie, podszywanie się pod kogoś czy publikowanie kompromitujących materiałów bez zgody. Uczniowie podczas pogadanek analizowali przykłady sytuacji z obejrzanego wcześniej filmu o hejcie i agresji i zastanawiali się, jak reagować oraz poznali zasady bezpiecznego korzystania z mediów społecznościowych. Szczególną uwagę poświęcono temu, jak uczniowie mogą reagować, gdy zetkną się z hejtem lub cyberprzemocą. Podkreślano trzy ważne zasady:
1. Nie odpowiadaj agresją na agresję.
2. Zgłoś problem – nauczycielowi, rodzicowi, administratorowi strony.
3. Wspieraj osobę krzywdzoną – nawet drobne słowo wsparcia ma ogromne znaczenie.
Dzień przeciwdziałania hejtowi i cyberprzemocy pokazał uczniom, że Internet powinien być miejscem bezpiecznym i przyjaznym, a każdy użytkownik ma wpływ na jego atmosferę. Wspólne działania i rozmowy uświadomiły dzieciom, że słowa mają moc – mogą ranić, ale mogą też budować i wspierać.
Ten dzień stanowił ważny element całego tygodnia – pozwolił młodym ludziom zrozumieć, że odpowiedzialność w sieci jest tak samo istotna, jak odpowiedzialność w kontaktach bezpośrednich.
Bernadeta Kucharska
Paulina Siepielska
>>> 2025-10-01 --> id: 1081

To już kolejny dzień obchodów naszego szkolnego Tygodnia Przeciwdziałania Przemocy Rówieśniczej, który został poświęcony dwóm ważnym zagadnieniom: współpracy oraz uczuciu niemocy, którego doświadczają zarówno osoby dotknięte przemocą, jak i świadkowie zdarzeń.
Przemocy można skutecznie przeciwdziałać tylko wtedy, gdy uczniowie, nauczyciele i cała społeczność szkolna działają razem. Współpraca uczy, że każdy ma swoją rolę i znaczenie, a wspólne działanie daje poczucie bezpieczeństwa i siły.
Drugim ważnym tematem dnia była niemoc, czyli uczucie bezradności, które pojawia się u osób doświadczających przemocy. Jednak równie istotne jest to, że niemoc często odczuwają także świadkowie – uczniowie, którzy widzą krzywdę kolegi lub koleżanki, ale nie wiedzą, jak zareagować.
Podczas zajęć uczniowie obejrzeli film edukacyjny, brali udział w pogadankach i zadaniach integracyjnych wymagających współpracy, z których dowiedzieli się, że nie są sami w sytuacji trudnej, że zawsze mogą szukać pomocy u nauczyciela, pedagoga czy rodzica oraz że brak reakcji często wzmacnia sprawcę, a nawet drobny gest wsparcia dla ofiary ma wielką wartość.
Dzięki dzisiejszej akcji uczniowie zrozumieli, że współpraca buduje poczucie wspólnoty i siły, niemoc jest naturalnym uczuciem, ale można ją przełamać dzięki wsparciu innych i każdy ma wpływ na to, aby szkoła była miejscem wolnym od przemocy.
Bernadeta Kucharska
Paulina Siepielska
>>> 2025-10-01 --> id: 1083

Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania został ustanowiony z inicjatywy Polskiej Izby Książki w 2001 roku. Data 29 września odnosi się do urodzin Janiny Porazińskiej. Czytanie rozwija wyobraźnię, język i pamięć. Uczy myślenia, poprawia koncentrację, poszerza wiedzę, ułatwia naukę, pomaga odnieść sukces w szkole, wspiera rozwój poznawczy, wzbogaca słownictwo, oraz jest wspaniałym sposobem na spędzenie wolnego czasu. Wspólne czytanie na głos sprzyja budowaniu więzi, pozwala wyciszyć się, pomaga w zrozumieniu samego siebie i świata, uczy empatii. A wreszcie nastraja życzliwie i daje pozytywną energię.
Najmłodsi słuchali utworów czytanych przez uczniów jaki i nauczycieli. Bardzo dziękujemy wszystkim tym, którzy zechcieli pobawić się słowem i dali znak, że głośne czytanie ma wiele zalet.
Magdalena Lewartowska
>>> 2025-09-30 --> id: 1079

Dzisiaj w naszej szkole obchodziliśmy Dzień Jabłka - święto zdrowia i radości. Korytarz szkolny wypełnił się zapachem świeżych jabłek oraz kolorową dekoracją. Uczniowie dowiedzieli się wielu ciekawostek o jabłkach, a także mogli ich spróbować.
Dzień Jabłka przypomniał nam, że warto sięgać po owoce zamiast słodyczy i dbać o zdrową dietę.
Bernadeta Kucharska
>>> 2025-09-30 --> id: 1080

Dzisiaj obchodziliśmy Dzień Empatii, którego celem było przekazanie uczniom wiedzy, jak rozpoznawać, nazywać i wyrażać emocje, a także jak być empatycznym.
Empatia i umiejętność radzenia sobie z emocjami to fundament zdrowych relacji rówieśniczych, poczucia własnej wartości oraz odporności psychicznej. Dzieci, które potrafią lepiej rozumieć siebie i innych, łatwiej rozwiązują konflikty, chętniej współpracują i czują się bezpieczniej w społeczności szkolnej.
Dzisiejszy dzień upłynął nam na pracy z kartami emocji podczas warsztatów tematycznych, rozmowach i przekazywaniu sobie życzliwych wiadomości poprzez Skrzynkę Dobrych Słów oraz oglądaniu filmu edukacyjnego: „Nie daj się – rodzaje przemocy”.
Bernadeta Kucharska
Paulina Siepielska
>>> 2025-09-29 --> id: 1078

W poniedziałek 29 września w naszej szkole rozpoczął się Tydzień Przeciwdziałania Przemocy Rówieśniczej. Hasłem przewodnim tegorocznych działań jest: „Szkoła bez przemocy – wszyscy razem”.
Pierwszy dzień rozpoczęliśmy od krótkiego apelu, podczas którego przedstawiono, jak ważny jest szacunek, empatia i wzajemna życzliwość w codziennym życiu szkolnym. Na korytarzu pojawiła się również tematyczna gazetka przygotowana przez pedagogów, a klasy obejrzały krótki film edukacyjny o przyjaźni i współpracy.
Uczniowie mieli również okazję uczestniczyć w wyjątkowym spotkaniu z aplikantem adwokackim- Kacprem Kobierskim, absolwentem naszej szkoły. Gość w ciekawy i przystępny sposób opowiadał o swojej pracy, prawie oraz zagrożeniach, jakie czyhają na młodych ludzi w Internecie.
Na podstawie książki „Leśne sprawy aplikantów adwokackich, czyli hejt w Internecie, tajemnicza nagroda i krecia robota pod wielką lipą” uczniowie dowiedzieli się, czym jest hejt, jak bezpiecznie korzystać z sieci oraz jak reagować, gdy spotkają się z cyberprzemocą.
Spotkanie było nie tylko pouczające, ale i inspirujące – uczniowie chętnie zadawali pytania i aktywnie uczestniczyli w dyskusji.
Bernadeta Kucharska
Paulina Siepielska
O SZKOLE - PRACOWNICY SZKOŁY
mgr Alina Kozłowska
Kinga Bąkowska - wiedza o społeczeństwie
Zenona Borecka - nauczyciel języka polskiego
Irena Elantkowska - edukacja dla bezpieczeństwa
Barbara Jarońska - nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej i religii
Jarosław Kadłubek - psycholog szkolny
Agnieszka Kołodziejczak - -nauczyciel wychowania przedszkolnego (5-,6-latki), opiekun świetlicy
szkolnej
Marta Kołodziejczak - nauczyciel języka angielskiego,informatyki,edukacji zdrowotnej, opiekun świetlicy
szkolnej
Alina Kozłowska - nauczyciel przyrody i geografii
Joanna Kryszak - nauczyciel matematyki
Bernadeta Kucharska - pedagog szkolny, pedagog specjalny, nauczyciel doradztwa zawodowego
Karolina Kulczak - nauczyciel historii
Magdalena Lewartowska - nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, bibliotekarz
Magdalena Mielcarek-Mirek - nauczyciel języka niemieckiego
Emilia Napierała - nauczyciel wychowania przedszkolnego (3-,4-, latki) i plastyki, opiekun świetlicy
szkolnej
Aneta Nowak – nauczyciel chemii
Marta Pawlaczyk – nauczyciel języka angielskiego, techniki, opiekun świetlicy szkolnej
Paulina Siepielska - nauczyciel fizyki, nauczyciel współorganizujący proces kształcenia
Agnieszka Sołtysiak - nauczyciel biologii
Agnieszka Waliniak - nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, muzyki, logopeda szkolny
Michał Witkowski - nauczyciel wychowania fizycznego
Paulina Kosińska
Kamil Dulcyt
Wioletta Kamińska
Magdalena Kalecka
Anna Radniecka
Ewa Wojciechowska
Edyta Wróbel
O SZKOLE - RADA RODZICÓW
Przewodnicząca - Justyna Jabłońska
Zastępca przewodniczącej- Aleksandra Gauza
Sekretarz - Paulina Borowiec
Skarbnik - Małgorzata Nawrock
Komisja Rewizyjna - Marta Olszewska, Beata Pietraszek, Julita Kołodziejczak
O SZKOLE - SAMORZĄD UCZNIOWSKI 2024/2025
Weronika Żabierek - przewodniczący
Vanessa Laskowska - zastępca
Maria Hinz - skarbnik
Adam Franikowski, Jan Grzesiak, Nadia Kasprzyk, Lena Szczap, Oliwia Śrutowska, Nadia Szczepańska, Amelia
Szwacińska, Adam Woźniak, Martyna Tyderka - Członkowie Samorządu Uczniowskiego
Marta Kołodziejczak - opiekun SU
Michał Witkowski - opiekun SU
O SZKOLE - HISTORIA SZKOŁY
Historia Szkoły Podstawowej w Radolinie sięga roku 1904. Prawo do nauki miały dzieci posiadaczy nieruchomości rolnych. Szkoła realizowała program czterech klas, językiem wykładowym był język rosyjski. Języka polskiego nauczano jako jednego z przedmiotów. Do szkoły uczęszczało wówczas 50 - 70 dzieci, nauka trwała od października do wiosny. Obowiązku szkolnego nie było, do szkoły chodziły dzieci starsze. W czasie I wojny światowej szkoła była czynna, nauka odbywała się w języku polskim i była odpłatna. Do obwodu szkolnego należały takie miejscowości jak: Radolina, Sługocinek, Barbarka, Chrusty, Zalesie, Wilczna, Bobrowo i Myślibórz. W 1920 roku szkołę przeorganizowano na dwuklasówkę, liczba dzieci dochodziła do 250, a uczyło 4 nauczycieli. W czasie II wojny światowej szkoła czynna była tylko 5 miesięcy, po czym została zamknięta, a biblioteka szkona, pomoce naukowe, sprzęt prawdopodobnie zniszczono i spalono. 13 lutego 1945 szkoła wznowiła działalność. Sytuacja była trudna, dzieci było dużo. W szkole uczyło się wówczas około 200 dzieci, w klasach było po 45 uczniów. Wieczorem nauczyciele pracowali z dorosłymi, aby likwidować analfabetyzm. Kolejne lata szkolne wymagały dużego wysiłku, aby obowiązkiem szkolnym objąć wszystkie dzieci. Nauka odbywała się w prywatnych izbach rozmieszczonych w dużych odległościach od siebie. Potrzeba budowy szkoły była coraz bardziej odczuwalna. Kierownik szkoły pan Wincenty Banaś namawiał miejscową ludność, aby coś w tym kierunku czyniła. Społeczeństwo rozumiało potrzebę budowy szkoły. 3 lutego 1957 roku odbyło się zebranie rodzicielskie, na którym powołano Komitet Budowy Szkoły i zaczęły rosnąć mury nowego budynku. W sierpniu 1959 roku odbyła się uroczystość wmurowania aktu erekcyjnego. Dzięki zaangażowaniu całego społeczeństwa budowa trwała krótko, bo już 1 maja 1960 roku odbyło się otwarcie nowej szkoły - POMNIKA TYSIĄCLECIA. Kolejne lata szkolne to praca i nauka w warunkach zupełnie innych niż dotychczas. Od roku 1999/2000 Szkoła Podstawowa w Radolinie stała się szkołą sześcioklasową z oddziałem przedszkolnym. A po 40 latach od powstania szkoły, budynek nadawał się do gruntownego remontu i rozbudowy. Remont i rozbudowa Szkoły Podstawowej w Radolinie odbył się w roku szkolnym 2007/2008. Do obwodu szkolnego należą sołectwa: Barbarka, Bovrowo, Chrusty, Myślibórz, Radolina, Sługocinek. Szkoła Podstawowa w Radolinie pełni swoistą rolę w środowisku lokalnym, jest jak gdyby centrum życia kulturalnego, gdyż brak jest na tym terenie domu kultury, czy świetlicy. Toteż nasza szkoła jest miejscem spotkań mieszkańców wsi z kulturą. Tradycją szkoły jest organizowanie szeregu imprez i spotkań okolicznościowych np.: z okazji Dnia Babci i Dziadka, Dnia Matki, Wigilii Bożego Narodzenia, wieczorów poetyckich, występów teatrzyków dziecięcych czy spotkań rodzicielskich. Szkoła Podstawowa w Radolinie jest najmniejszą szkołą w gminie,jest ona dostrzegana w środowisku. Nasi uczniowie odnoszą sukcesy na różnego rodzaju konkursach, przeglądach, turniejach sportowych. Dyrektor Szkoły, Nauczyciele, Pracownicy Obsługi dokładają wszelkich starań, aby uczniowie Szkoły Podstawowej w Radolinie mieli szkołę bezpieczną, w której będą mogli zdobywać nowe umiejętności i rozwijać swoje zainteresowania.
ORGANIZACJA SZKOŁY
Jak radzić sobie ze stresem egzaminacyjnym.pdf
Kalendarz imprez szkolnych 2025-2026.pdf
Kalendarz roku szkolnym 2025-2026.pdf
SZKOLNY WYKAZ PODRĘCZNIKÓW 2025-2026.pdf
Spotkania rodzicielskie 2025-2026.pdf
DOKUMENTY
KLAUZULA INFORMACYJNE-FACEBOOK.pdf
KORONAWIRUS -INFORMACJA GŁÓWNEGO INSPEKTORA SANITARNEGO.pdf
KORONAWIRUS- JAK ZAPOBIEGAĆ ZAKAŻENIU.pdf
KORONAWIRUS- WEWNĘTRZNE PROCEDURY BEZPIECZEŃSTWA.pdf
POLITYKA PRYWATNOŚCI.pdf
PROCEDURY WYDAWANIA DUPLIKATOW.pdf
REGULAMIN BIBLIOTEKI.pdf
STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH- wersja dla małoletnichpdf.pdf
STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH.pdf
STATUT Szkoły Podstawowej im. M. Konopnickiej w Radolinie.pdf
WEWNĘTRZNE PROCEDURY BEZPIECZEŃSTWA.pdf
WYTYCZNE DLA ORGANIZATORÓW WYPOCZYNKU.pdf
ZASADY BEZPIECZENSTWA W SP RADOLINIE.pdf
ZGODA RODZICÓW OPIEKUNÓW PRAWNYCH NA UDZIAŁ DZIECKA W WYCIECZCE.pdf
PEDAGOG/PSYCHOLOG SZKOLNY
CYBERBEZPIECZEŃSTWO
Realizując zadania, wynikające z art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 5 lipca 2018 r. o krajowym systemie cyberBezpieczeństwa (Dz.U. z 2023 r. poz. 913, z późn.zm.), przekazujemy Państwu informacje pozwalające na zrozumienie zagrożeń występujących w cyberprzestrzeni oraz porady jak skutecznie stosować sposoby zabezpieczenia się przed tymi zagrożeniami.
Najpopularniejsze zagrożenia w cyberprzestrzeni:
Sposoby zabezpieczenia się przed zagrożeniami:
Zrozumienie zagrożeń cyberBezpieczeństwa i stosowanie sposobów zabezpieczania się przed zagrożeniami, to wiedza niezbędna każdemu użytkownikowi komputera, smartphona czy też usług internetowych.
Dodatkowe informacje:
KLAUZULA INFORMACYJNA RODO
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (4.5.2016 L 119/38 Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej PL) informuję, że:
Kontakt do Inspektora Ochrony Danych Osobowych
Ewa Galińska
tel. kontaktowy: 531 641 425
e-mail: inspektor@osdidk.pl
Kontakt